اداره شهر بوینور خواهان مجوز معدن شن و ماسه کوهستانی برای تولید آسفالت پایدارتر است


ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839505

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر بوینورد اعلام کرد.

علی اربابی گفت: شورای شهرداری و شهرداری بوینورد برای خرید معدن شن و ماسه کوهستانی و یا اخذ مجوز معدن شن و ماسه کوهستانی غیر فعال اقدام کرده اند تا بتوان از مصالح این نوع معدن برای تولید آسفالت استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اربابی رئیس کمیته عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بوینور در گفت و گو با عصرترک اظهار داشت: برای انجام این عملیات در این شهر 1600 تا 2 هزار میلیارد تن اعتبار نیاز است.

اربابی گفت: شهرداری بوینور تمام تلاش خود را برای برداشتن گام های مثبت در این زمینه به کار بسته است.

وی درباره عمر مفید راه های آسفالته نیز بیان کرد: کاری که باید انجام شود این است که عمر مفید راه های آسفالته حداقل پنج سال باشد.

رئیس کمیته ساختمان، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بوینورد افزود: تحقق این عمر مفید در گرو استفاده از مواد کامپوزیت در قیر است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از شن و ماسه کوهی استحکام و عمر مفید آسفالت را افزایش می دهد، بیان کرد: شورای شهر و شهرداری بجنورد اقدام به خرید معدن شن و ماسه کوهی یا مجوز معدن شن و ماسه کوهستانی کرده اند. برای استفاده از مواد این نوع معدن برای تولید آسفالت منفعل شوید.

اربابی گفت: هفته گذشته شورای شهر با تصویب مصوبه ای شهرداری بجنورد را ملزم به تهیه لایحه خرید واحد معدن شن و ماسه کوهی یا اخذ مجوز فعال سازی معدن شن و ماسه کوهی و ارسال آن به شورای شهرداری بجنورد برای تصویب کرد.

وی همچنین درباره استفاده از آسفالت پلیمری که طول عمر بیشتری دارد بیان کرد: شهرداری بوینور به دلیل گرانی این محصول نمی تواند از این نوع آسفالت استفاده کند.

رئیس کمیته ساخت، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بوینور با بیان اینکه عملیات آسفالت معابر بوینورد از پنجم فروردین ماه سال جاری آغاز شده است، یادآور شد: با توجه به بارندگی های بهاری، این عملیات در خارج از منزل به صورت بارندگی انجام می شود. روزها. ناموفق

اربابی خاطرنشان کرد: شهرداری بوینورد در سال گذشته با دریافت 3 میلیارد و 500 میلیون حجم تسهیلات بانکی نسبت به تعمیر و ارتقاء ماشین آلات و تجهیزات کارخانه آسفالت اقدام به انجام عملیات رنگ آمیزی و آسفالت در محدوده های هدف در سال جاری کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید