ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز سه شنبه / کاهش محسوس دما در شمال کشور


زمان: 09:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822229

سازمان هواشناسی از تداوم سامانه بارشی، رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید در کشور تا روز سه شنبه و کاهش 12 درجه ای در برخی مناطق خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز به سمت شرق، شمال شرق، مرکز، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر در ساعات جداگانه همراه با رگبار، وزش باد شدید، گاهی رعد و برق. و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

این وضعیت فردا در سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، شمال شرق و شرق کشور و روز دوشنبه – در ارتفاعات شمال شرق، شرق و جنوب شرق پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی روز سه شنبه در شمال شرق کشور فعال و به تدریج از زمان خارج می شود. در روز چهارشنبه جوی پایدار در اکثر نقاط کشور حاکم است.

از امروز تا دوشنبه در دامنه های جنوبی البرز، مرکز، شرق، جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق وزش باد شدید با احتمال رگبار گرد و خاک پیش بینی می شود. در همین مدت در کوه های مرکزی و شرق البرز بارش برف پیش بینی می شود.

دما تا روز دوشنبه در شمال غرب 6 تا 10 درجه و در روزهای دوشنبه و سه شنبه در شمال شرق 7 تا 12 درجه کاهش می یابد و کمینه دما در برخی مناطق به زیر صفر می رسد. همچنین دما از روز دوشنبه در گیلان و مازندران و از روز سه شنبه در گلستان افزایش محسوسی خواهد داشت.

امروز تنگه هرمز در شرق خلیج فارس و شرق دریای عمان طوفانی است. تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان روزهای یکشنبه و دوشنبه طوفانی است.

آسمان تهران امروز نیز نیمه ابری تا ابری و در برخی ساعات بارش باران، رعد و برق و رعد و برق و وزش باد شدید در بعدازظهر خواهد بود. بیشینه دمای پایتخت نیز 28 درجه بالای صفر است.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید