ادامه محاکمه سرکرده گروهک تروریستی «حرکت النضال»

سرکرده گروهک تروریستی پیش از این به حمایت و همکاری برخی کشورهای اروپایی و سرویس های اطلاعاتی آنها از جمله سوئد و دانمارک با حملات تروریستی این گروه در استان خوزستان اذعان کرده بود.

خوشحالیم که این اقدام در اهواز انجام شد. این عبارت بخشی از واکنش حبیب فرجولا چعب به حمله تروریستی 31 شهریور 97 اهواز در گفت و گو با شبکه اهواز بود.

«مقاومت ملی الاحوازی» یا «حرکت النزال العربیه تحریر الاحوازی» که همان مقاومت ملی اهوازی هاست. وی در دو دهه گذشته جنایات بسیاری از جمله اغتشاشات اوایل دهه 80 و حمله تروریستی به رژه 31 شهریور 97 مرتکب شده و دست عناصر وی به خون ده ها شهروند بی گناه اهوازی آلوده شده است.


خونریزی در اهواز

صبح روز شنبه 31 شهریور 1397 در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز و پس از رژه نیروهای مسلح، چند تن از اعضای این گروه که پشت سر نیروهای مسلح مستقر در محل رژه با تندروها درگیر شدند و از آنها خواستند که پناه ببرند.

حبیب فرجولا چاب با همراهی احمد مولا معروف به احمد نیسی و حبیب نبگان برای تامین مالی گروهش اقدام به سرقت مسلحانه یکی از پیمانکاران در ماهشهر بانک صادرات اهواز کردند. در آن زمان روابط دوستانه ای بین اطلاعات سعودی و اعضای جنبش النضال شکل گرفت.

کار تا جایی پیش رفت که یعقوب حر التستری، سخنگوی جنبش عربی برای آزادی الاحواز، به ضیافت شامی که توسط پادشاه عربستان ترتیب داده شده بود، دعوت شد و جلسات متعددی با سرویس اطلاعاتی عربستان داشت.

بیشتر تمرکز و فعالیت های این گروه تروریستی بر روی عملیات های تخریبی، کشتار و بمب گذاری در منطقه جنوب غرب ایران به ویژه در استان خوزستان بوده است تا این استان را بی ثبات کرده و در نهایت آن را متقاعد به جدایی از ایران کند.


20000 دلار در ماه در جیب شما از عربستان سعودی

درآمد ماهانه این گروه از همکاری اطلاعاتی و تروریستی با عربستان 20 هزار دلار بوده است و این رقم مسلماً صرفاً برای در نظر گرفتن اوضاع داخلی ایران نبوده است، بنابراین این گروه در نوامبر سال گذشته با سازماندهی اعتراضات داخلی تسلیم سیستم اطلاعاتی عربستان سعودی شد. . دیگری را آماده کردند و به قصد کشتار و تحریک مردم به شورش در شهرهای استان خوزستان، برای رسیدن به اهداف شوم خود شروع به تیراندازی کور به سوی مردم کردند.

کارنامه سیاه این رسوایی محدود به جنوب غرب ایران نبود، بلکه با تزریق پول نفت به رسانه ها سعی در تحکیم آنها داشتند تا اینکه بدانند تحت نظر سربازان جاهل امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند.


فعالیت با ویترین رسانه ای زیبا

گروه تروریستی الاحوازیه که در یکی از کشورهای اروپایی مستقر است و در کشورهای حاشیه خلیج فارس فعالیت می کند. وی شبکه تلویزیونی اهواز را راه اندازی کرده بود و به این ترتیب استادان نفتی آنها پس از خدمات خوبی که در گذشته داشتند، مبلغ 2 میلیون یورو به آنها کمک کردند و بخشی از پیکان فعالیت گروه را به رسانه ها رساندند.

فعالیت با ویترین زیبای رسانه ای نتوانست چهره زشت این گروه را پنهان کند، از این رو همزمان با فعالیت های تلویزیونی و مجازی اعضا به بانک ها، موسسات عمومی، ادارات، بانک سامان اهواز، منابع طبیعی اهواز حمله و به آتش کشیدند. لوله های نفت و گاز و قرار دادن مغازه ها و خانه های مردم در دستور کار فعالیت های نظامی.

این گروه‌ها در سال‌های اخیر سعی کرده‌اند با پیوند زدن با دیگر گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب کشور، چتر تروریستی خود را به دیگر گروه‌های ضدانقلاب گسترش دهند. از این رو، عربستان سعودی برای کمک به آنها و دیگر مخالفان مردم ما، 30 میلیون دلار برای راه اندازی تلویزیون ایران اینترنشنال پرداخت کرد تا از طریق ارتباط با عناصر به اصطلاح قومی مخالف ایران، این پروژه را تسهیل کند.

بمباران اداره مسکن و شهرسازی اهواز، بمب گذاری در سازمان برنامه و بودجه اهواز، بمب گذاری در اداره محیط زیست، بمباران خطوط لوله نفت، بمباران محور نفتی آبادان به اهواز و مشهد، بمباران دیبو، بمباران بانک سامان اهواز و برنامه ریزی برای بمب گذاری در دادگاه اهواز از مهم ترین پرونده هایی است که در کیفرخواست به این متهم گزارش شده است.

گروه حرکت النضال یکی از گروه های تروریستی مقیم کشورهای اروپایی و عامل بسیاری از اقدامات تروریستی از سال 84 در استان خوزستان است که سرکرده آن در سال 1378 توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در خارج از کشور دستگیر و به کشور منتقل شد. پیدا شد

دیدگاهتان را بنویسید