ادامه مذاکرات با چینی ها برای معرفی فناوری های جدید/ قیمت ساخت شرکت های خارجی کمتر از تولیدکنندگان ایرانی است.

ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783575

وزیر راه و شهرسازی از ادامه مذاکرات با شرکت های چینی برای ورود فناوری های نوین ساخت مسکن در کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رستم قاسمی در خصوص مذاکره با شرکت های خارجی برای ورود فناوری های نوین در ساخت و ساز مسکن در کشور، گفت: مذاکرات با چینی ها با هدف معرفی فناوری های جدید ادامه دارد.

وی افزود: نمایندگان شرکت های چینی در کشور حضور دارند و در حال مذاکره با آنها هستیم، البته چینی ها نه کارگر به ایران می آورند و نه مهندس و مصالح ساختمانی وارد می کنند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: چینی ها فناوری های نوین ساخت و ساز را به ایران وارد می کنند.

قاسمی هفته گذشته در همایش قیر و آسفالت گفت: ساخت و ساز مسکن در ایران در سطح 3 و ساخت و ساز در دنیا در سطح 8 است.

این در حالی است که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مأموریت ویژه ای به مرکز مطالعات راه، مسکن و شهرسازی، ارتقای کیفیت، سرعت ساخت و ساز و همچنین تعدیل قیمت تمام شده ساخت و ساز در کشور را دستور داد. با همکاری شرکت های دانش بنیان و استفاده از توانمندی ها و دانش آنها. ، قانون

وی با اشاره به اینکه صنعت ساختمان دانشی است که از نظر کیفیت، قیمت و سرعت در ساخت و ساز نیاز به به روز رسانی و تغییر دارد، افزود: شرکت های خارجی در حال مذاکره با وزارت راه و شهرسازی هستند تا با هزینه کمتری نسبت به ساخت واحدهای مسکونی اقدام کنند. شرکت های ایرانی «دانش فنی خود را نشان می دهد که باید تلاش کنیم تا با همکاری شرکت های دانش بنیان به این سطح برسیم.

وی با بیان اینکه قیمت ها در بخش مسکن برای ساخت و ساز سنتی مناسب نیست، افزود: شرکت های خارجی ساخت و ساز را با قیمت های پایین تری نسبت به داخلی ارائه می دهند. اما استفاده از انرژی خانوارها در اولویت است و این نشان می دهد که هیچ کار علمی و فناوری در زمینه ساخت مسکن انجام نشده است و این رسالت ویژه مرکز مطالعات راه، مسکن و شهرسازی است.

قاسمی تاکید کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی باید از شرکت های دانش بنیان برای ارائه طرح های مناسب برای ساختمان دعوت کند. پژوهشگاه مأموریت دارد تغییرات سریعی در حوزه ساخت و ساز ایجاد کند و ایجاد تحول از طریق شرکت های دانش بنیان محقق می شود.

وزیر راه و شهرسازی شاخص های بهبود را شامل کیفیت، سرعت و بهینه سازی قیمت برشمرد و گفت: سرعت ساخت و ساز تاثیر زیادی در قیمت تمام شده دارد. یعنی ساختمانی که در یک سال ساخته می شود از نظر قیمت با ساختمانی که در دو یا چند سال ساخته می شود متفاوت است. لذا با توجه به اینکه هزینه ساخت و ساز در کشور بسیار گرانتر از سایر کشورها است، مرکز مطالعات راه، مسکن و شهرسازی باید در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشد.

قاسمی ادامه داد: در خصوص مسکن با توجه به وضعیت نه چندان مناسبی که به دلیل سنت گرایی وجود دارد، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وظیفه انتشار فراخوان و دعوت از شرکت های دانش بنیان را دارد. مزیت پروژه های نوین ساختمانی، امکان ساخت و ساز مقرون به صرفه، باکیفیت و سریع در کشور وجود دارد و در سایر بخش ها نیز ثابت شده است که این روش باید در ساخت و ساز نهادینه شود.

وی با یادآوری اینکه وزارت راه و شهرسازی در زمینه روش های نوین ساخت و ساز کار نمی کند که باید در این مدت جبران شود، افزود: به همین منظور از شرکت های دانش بنیان و جدید دعوت می کنیم در حوزه ساخت و ساز فعالیت کنند. ، مواد و تجهیزات برای ارائه راه های جدید برای افزودن کیفیت، سرعت و قدمت به ساختمان ها و سایر حوزه های حمل و نقل. قطعا در شرکت های پایلوت شرکت های دانش بنیان که نمونه های خوبی باشند سرمایه گذاری خواهیم کرد و از شرکت های دانش بنیان حمایت لازم را خواهیم داشت.

قاسمی همچنین بر تغییر روش های تحویل مصالح تاکید کرد و افزود: بررسی مصالح و مصالح در ساخت و ساز بسیار حائز اهمیت است. باید تغییری در روش های تحویل مواد ایجاد شود. همچنین باید از تجربیات کشورهای موفق در زمینه ساخت و ساز استفاده کنیم تا از نظر مصرف انرژی و مقاومت در برابر زلزله کیفیت لازم را داشته باشیم. ما نیز باید این دیدگاه را در زمینه ترویج مصالح ساختمانی و سبک سازی مصالح داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم باید 4 میلیون مسکن به سرعت و کارآمد ساخته شود، تصریح کرد: در اجرای نهضت ملی مسکن یکی از اهداف ما تحقق تحول ساخت و ساز در کشور است. «روش‌های ساخت زیرساخت‌های حمل‌ونقل نیز باید به‌روزرسانی و تغییر شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید