ادامه وضعیت قرمز کیفیت هوای تهران


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1917980

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت تهران، کیفیت هوای پایتخت همچنان در وضعیت قرمز و ناسالم قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس پیش بینی های انجام شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (چهارم آذرماه) به دلیل عدم وزش باد موثر و تجمع آلاینده ها در ساعات اخیر به همراه افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوای بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم و ناسالم قرار دارد. ناسالم برای گروه های حساس خواهد بود رژیم پایدار جوی باعث محدود شدن انتشار آلاینده ها در طول روز می شود.

عدم وزش باد موثر تا اواخر وقت پنجشنبه و افزایش ترافیک در عصر، غلظت آلاینده ها را افزایش داده و از ایجاد شرایط ناسالم و غیربهداشتی در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

تداوم شرایط جوی پایدار تا بامداد فردا (4 آذر) در اکثر مناطق منجر به تجمع آلاینده ها و بدتر شدن کیفیت هوا می شود. فقدان باد موثر در طول روز از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری می کند.

تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت جمعه و افزایش ترافیک عصرگاهی منجر به افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس در اکثر مناطق دارای ترافیک سنگین پیش بینی می شود.

شاخص آلودگی هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات استنشاقی زیر 2.5 میکرون» با میانگین 172 و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم قرار دارد. در حال حاضر شاخص آلاینده ذرات معلق زیر 2.5 میکرون با میانگین 155 و کیفیت هوا ناسالم است.

دیدگاهتان را بنویسید