ادای احترام وزیر جهاد کشاورزی به شهدای زاهدان / 1002 واحد مسکونی غارت شد.


ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884164

این اتفاق همزمان با سفر ساداتی نژاد به سیستان و بلوچستان رخ داد.

وزیر جهاد کشاورزی در بدو ورود به سیستان و بلوچستان در گلزار شهدای زاهدان به مقام شامخ شهدای زاهدان ادای احترام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر هامون، جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز سه شنبه به همراه جمعی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برای شرکت در مراسم کلنگ زنی ساخت 1002 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی به این استان سفر کرد. سازمان کشاورزی سیستان و بلوچستان که در قالب نهضت ملی مسکن است.

وی در بدو ورود به این استان در گلزار شهدای زاهدان به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کرد و پس از قرائت فاتحه بر مزار شهدای جهاد کشاورزی و هشت سال دفاع مقدس. با اهداف والایی عطر افشانی و گل نثار کرد شهدا تجدید میثاق کردند.

سی جواد ساداتی نژاد در مراسم کلنگ زنی ساخت 1002 واحد مسکونی کارکنان نهضت ملی مسکن جهاد سیستان و بلوچستان گفت: موضوع مسکن با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از هزینه های خانوار را در بر می گیرد و هزینه های زیادی را برای افراد مختلف تحمیل می کند. اقشار به طور ویژه در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت که بر این اساس موافقت نامه ساخت 100 هزار واحد مسکونی در کشور به امضا رسید.

وی با اشاره به توسعه کشت خرما در سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر اقدامات مطلوبی در زمینه توسعه کشت خرما و گیاهان زودبازده در استان توسط بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم شاهد باشیم. این توسعه در استان های دیگر.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: طرح های پایلوت بسیاری در حوزه کشاورزی در سیستان و بلوچستان آغاز شده است که نشان از نگاه ویژه دولت به ظرفیت ها و فرصت های این منطقه دارد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه سواحل مکران ظرفیت بی نظیری برای تولید موز دارد، اظهار داشت: کشاورزی و صنعت مکران گام های ارزنده ای در زمینه کشت موز در این استان برداشته است که می تواند به اقتصاد منطقه به ویژه پایین دست سدهای روستایی کمک کند. آب و زمین موجود چشمگیر است و نویدبخش رشد و شکوفایی میوه های استوایی است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با در اختیار داشتن بیش از نیمی از شتر کشور ظرفیت بی بدیلی در تولید گوشت کشور دارد و باید از همسایگی این استان با افغانستان و پاکستان و مزیت های تجاری و ترانزیتی آن برای تامین گوشت و برنج استفاده کرد. ، مورد نیاز کشور است

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنین لازم است سیستان و بلوچستان تا پایان امسال با تکمیل واحدهای صنعتی در حال احداث مرغداری بدون محدودیت مجوز به خودکفایی در تولید مرغ دست یابد تا در سال آینده در علاوه بر تامین نیازهای استان شاهد صادرات به کشورهای همسایه نیز خواهد بود

وی تاکید کرد: از آنجایی که سیستان و بلوچستان در عرصه علم و کشاورزی سرآمد هستند، باید بتوان از این ظرفیت در حوزه فناوری کشاورزی بهره برد.

گفته می شود در این سفر «ساداتی نژاد» از طرح های توسعه نخیلات، توسعه واحدهای مرغداری و قرنطینه کارخانه مرزی زاهدان و میرجاوه بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید