ادعای اسرائیل درباره زمان امضای توافق هسته ای

ادعای اسرائیل درباره زمان امضای توافق هسته ای

روز جدید در پی اظهارات ضد ایرانی طرف های اروپایی در ارتباط با مذاکرات هسته ای در وین، یک مقام صهیونیست اکنون گفته است که تل آویو تمدید توافق هسته ای ایران با طرف های بین المللی را تا انتخابات میان دوره ای سازمان ملل در نوامبر محتمل نمی داند. .

یک منبع صهیونیست مدعی شده است که تل آویو توافق هسته ای با ایران را پیش از انتخابات میان دوره ای نوامبر در آمریکا محتمل نمی داند.

این مقام صهیونیست که نخواست نامش فاش شود، گفت: در این مرحله به نظر می رسد توافق هسته ای ایران حداقل تا انتخابات میان دوره ای (آمریکا) امضا نخواهد شد.

در همین حال، یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که تل آویو اطلاعات جدیدی درباره فعالیت های هسته ای ایران در اختیار اروپایی ها قرار داده است. وی این ادعا را بدون اشاره به فعالیت های هسته ای رژیم صهیونیستی و زرادخانه هسته ای دیمونا که خارج از کنترل نهادهای بین المللی است مطرح کرد و در ادامه مدعی شد رژیم صهیونیستی اقدامات سیاسی موفقی برای توقف روند مذاکرات هسته ای و جلوگیری از لغو تحریم ها انجام داده است. اقدامات علیه ایران و تل آویو در این زمینه هنوز تمام نشده است.
داستان پیش بینی درست تاریخ مرگ ملکه انگلیس

تل‌آویو مدت‌هاست که با ازسرگیری توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ که پس از خروج یکجانبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ و اعمال مجدد تحریم‌های یکجانبه علیه تهران، تضعیف شد، مخالف است.

این در حالی است که دو روز پیش «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: با وجود نشانه‌های منفی در مورد پیشنهاد اتحادیه اروپا، توافق هسته‌ای با ایران را رها نمی‌کنیم.

از سوی دیگر مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات لغو تحریم ها در آخرین موضع خود اعلام کرد که ایران توافق هسته ای را نقض نکرده و کشورهای اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان از سیاست کاخ سفید پیروی می کنند. محمد مرندی همچنین در گفتگو با المیادین افزود: ایران می داند که بدون توافق محکم و پایان دادن به اتهامات بی اساس غرب، هرگونه توافق هسته ای با شکست مواجه خواهد شد.

مرندی ادامه داد: ترویکای اروپایی و واشنگتن از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران آگاه هستند و ایران خواهان دستیابی به توافقی است که به آن اجازه می دهد حقوق خود را حفظ کند. مشاور تیم مذاکره کننده ایران تاکید کرد: نمی توانیم به آمریکا و اروپا اعتماد کنیم. این سه کشور اروپایی متحد آمریکا هستند و بی طرف نیستند و نباید فریب تبلیغات آنها را بخوریم.

مرندی افزود: رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در خط اروپا و آمریکا ایستاده و از آنها اطاعت می کند. یک مقام اروپایی در جریان مذاکرات گفت که خواسته‌های ایران درست است، اما آمریکا معطل است.

مشاور تیم مذاکره کننده ایران در عین حال گفت: ایران آماده امضای این توافق است و اروپایی ها به دلیل نیاز به گاز به آن بیشتر نیاز دارند.

مشاور تیم مذاکره کننده ایران برای ایالات متحده آمریکا همچنین گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات میان دوره ای ضعیف و از مشکلات داخلی و اقتصادی رنج می برد.

دیدگاهتان را بنویسید