ادعای بلینکن: ایران پهپادهایی را برای استفاده در جنگ علیه اوکراین در اختیار روسیه قرار می دهد

ادعای بلینکن: ایران پهپادهایی را برای استفاده در جنگ علیه اوکراین در اختیار روسیه قرار می دهد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پایان سفر خود به سرزمین های اشغالی بار دیگر از تعمیق همکاری های نظامی ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد.

وی همکاری و ائتلاف نظامی-فنی دوجانبه ایران و روسیه را نگران کننده اعلام کرد و خواستار حمایت بیشتر رژیم صهیونیستی از اوکراین شد.

بلینکن در ادامه اظهارات خود افزود: تعمیق روابط تهران با مسکو و تسلیحات پیچیده ای که با یکدیگر رد و بدل می کنند از دلایلی است که اهمیت تامین تمام نیازهای اوکراین با اسرائیل را مطرح کرده ایم.

وی پیش از این در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، برنامه هسته ای و سیاست های منطقه ای ایران را مورد بررسی قرار داده بود.

در آن دیدار، دو طرف با تکرار برخی اظهارات درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، بر لزوم همکاری نزدیک برای اطمینان از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای تاکید کردند.

بلینکن گفت که ایالات متحده و اسرائیل توافق دارند که هرگز نباید اجازه داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد.

وی همچنین بر برخی فضاسازی‌ها علیه ایران تاکید کرد و مدعی شد که ایران پهپادهایی را برای استفاده در جنگ با اوکراین در اختیار روسیه قرار می‌دهد و مسکو نیز در مقابل از تهران حمایت می‌کند. این یک خیابان دو طرفه است.

بنیامین نتانیاهو همچنین با اعلام این که سفر بلینکن به سرزمین های اشغالی در برهه ای مهم انجام شد، مدعی شد که در شرایط کنونی اجماع جهانی بر این نظر که ایران نباید به سلاح هسته ای دست یابد، حاصل شده است.

وی افزود: گفت و گوی خوبی با وزیر امور خارجه آمریکا درباره «ایجاد سیاست و همکاری مشترک برای دفع تهدید ایران» داشته است. سیاستی مبتنی بر استفاده از حداکثر نیرو برای جلوگیری از دستیابی آن کشور به سلاح هسته ای.

دیدگاهتان را بنویسید