ادعای جدید اوکراین: بلاروس به دنبال دریافت فناوری تجهیزات نظامی از ایران است

ادعای جدید اوکراین: بلاروس به دنبال دریافت فناوری تجهیزات نظامی از ایران است

روز جدید : دولت اوکراین و کشورهای غربی حامی آن با فضاسازی رسانه ای و ادعای کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین، سعی در افزایش فشارها و تحریم های بین المللی علیه ایران دارند.

سرویس اطلاعات ملی اوکراین مدعی است که مقامات نظامی بلاروس به دنبال دستیابی به فناوری تولید تسلیحات نظامی از ایران هستند.

روزنامه اسرائیلی “جروزالم پست” به گزارش جدیدی از سازمان اطلاعات اوکراین اشاره کرد که در آن گزارش شده است که بلاروس از ایران برای تولید گلوله های توپ کمک خواسته است.

بر اساس این گزارش، قرار است یک هیئت نظامی از بلاروس در روزهای 20 تا 23 نوامبر سال جاری (29 آبان تا 2 آذر) به ایران سفر کند.

جروزالم پست ادامه داد: سرویس اطلاعات اوکراین (GUR) روز شنبه گزارش داد که بلاروس در حال بررسی کمک گرفتن از ایران برای تولید گلوله های توپخانه 152 میلی متری و 122 میلی متری است.

علاوه بر این، این کشور برای انتقال چرخه بسته تولید مهمات از ایران کمک می خواهد.

بلاروس در حال ارزیابی امکان مونتاژ گلوله های توپخانه با کالیبر 122 میلی متر، 220 میلی متر و 300 میلی متر با استفاده از قطعات وارداتی است.

در این گزارش آمده است: فهرست موضوعات مورد بحث با طرف ایرانی مربوط به کل چرخه تولید است، از فناوری ذوب فولاد برای اجزای مهمات گرفته تا رنگ آمیزی گلوله ها و ظروف مورد استفاده برای بسته بندی آنها.

دولت اوکراین به همراه کشورهای غربی در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تلاش کرده است تا با کمک‌های نظامی به روسیه، نقش ایران در جنگ اوکراین را برجسته کند، ادعاهایی را که ایران آن را رد کرده و خواستار افزایش فشار بین‌المللی و تحریم‌ها علیه ایران شده است.

رسانه های غربی در چند هفته گذشته این مسیر تبلیغاتی را دنبال می کنند و تلاش می کنند ایران و روسیه را در یک جبهه در جنگ اوکراین نشان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید