ادعای عجیب دانشمندان؛ سفر در زمان غیرممکن نیست!

ادعاهای عجیب دانشمندان ؛  سفر در زمان غیرممکن نیست!

روز جدید دانشمندان استرالیایی ادعا می کنند که ثابت کرده اند که سفر در زمان از نظر تئوری پس از حل یک تعارض منطقی امکان پذیر است. فیزیکدانان دانشگاه کوئینزلند با استفاده از مدل سازی ریاضی توانستند نظریه نسبیت عام اینشتین را با دینامیک کلاسیک تطبیق دهند. تناقض بین این دو نظریه یکی از موانع اصلی سفر در زمان است که به «پارادوکس پدربزرگ» معروف است.

مجله Quantum Gravity می نویسد: “نظریه اینشتین به فرد اجازه می دهد تا با استفاده از چرخه زمانی برای از بین بردن پدربزرگ خود به گذشته بازگردد.” با این حال ، طبق پویایی های کلاسیک ، کشتن پدربزرگ در گذشته توسط یک مسافر زمان بیش از هر چیز منجر به مرگ مسافر زمان می شود.

هرمان توبار ، سرپرست این مطالعه می گوید: “ما به عنوان فیزیکدانان می خواهیم اساسی ترین قوانین جهان را بفهمیم و من سالها در این فکر بودم که چگونه دینامیک می تواند با پیش بینی های اینشتین مطابقت داشته باشد.”

اما س theال این است که آیا می توان از نظر ریاضی سفر در زمان انجام داد؟

آقای تبر و دکتر کاستا برای آزمایش محاسبات خود از اپیدمی کروناویروس به عنوان الگویی استفاده کردند تا ببینند آیا این دو نظریه می توانند با هم همزیست باشند یا خیر. آنها حدس زدند که مسافر سعی می کند به عقب برگردد و از آلوده شدن صفر -19 به کووید -19 جلوگیری کند.

نظریه اینشتین اساساً اجازه سفر در زمان را می دهد ، اما علم پویایی اجازه نمی دهد که توالی رویدادها با هم همپوشانی داشته باشند. این بدان معناست که اگر مسافر زمان بتواند از گسترش ویروس در گذشته جلوگیری کند ، انگیزه اولیه او برای سفر به گذشته را از بین می برد.

هر کاری انجام دهید ، رویدادهای اطراف شما تغییر خواهد کرد. این بدان معنی است که – هر کاری که انجام دهید – این همه گیری قطعا اتفاق می افتد و به خود جوان تر انگیزه می دهد که به عقب سفر کند و آن را متوقف کند. بنابراین، مهم نیست که چقدر برای ایجاد تناقض تلاش کنید، رویدادها همیشه برای جلوگیری از هرگونه ناهماهنگی اصلاح می شوند.

طیف وسیعی از فرایندهای ریاضی که ما یافته ایم نشان می دهد که در جهان ما ، سفرهای تفریحی بدون هیچ تناقضی امکان پذیر است.

دکتر فابیو کوستا ، فیزیکدان دانشگاه کوئینزلند ، که این مطالعه را رهبری می کند ، می گوید: “ریاضیات فقط یک مطالعه است ، اما نتایج آن یک موضوع علمی تخیلی است.”

دیدگاهتان را بنویسید