ادعای غرب در مورد هواپیماهای بدون سرنشین بهانه ای ناشیانه برای توقف مذاکرات در وین است

وی این رویکرد را “اشتباهی بزرگ” خواند و افزود: انتظار اینکه چنین طرحی گزینه ای قابل اجرا باشد دشوار است. این به احتمال زیاد یک کار بی فایده است.

مذاکرات برای از سرگیری اجرای کامل برجام پس از ماه‌ها رایزنی فشرده به مرحله‌ای رسیده است که در صورتی که ایالات متحده آمریکا به‌عنوان ناقض برجام، خواسته‌ها و الزامات منطقی ایران برای ایجاد یک توافق پایدار و معتبر را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.

اکثر طرف‌های درگیر در مذاکرات خواستار نتیجه‌گیری سریع‌تر مذاکرات هستند، اما دستیابی به توافق نهایی به تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در مورد چندین موضوع مهم و کلیدی باقی مانده بستگی دارد.

جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد که اگر طرف آمریکایی واقع بینانه عمل کند، امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد. توافقی که ایران در حال بررسی آن است، سندی است که تحریم ها را تا حد امکان حذف می کند و منطقه از اجرای آن سود می برد.

ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات برجام گفت: ایران آمادگی کامل برای به نتیجه رساندن مذاکرات در وین بر اساس پیش نویس بسته مذاکرات را که حاصل ماه ها مذاکرات سخت و فشرده است و با احترام به قرمز آن است، دارد. خطوط، اما این آمادگی دائمی نیست و اکنون توپ در زمین کشور است.

وی ادامه داد: به سایر طرف ها توصیه می کنیم از کار سیاسی پرهیز کنند و رویکردی سازنده و واقع بینانه برای اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم برای اجرای توافق اتخاذ کنند. تاکید می کنیم اگر طرف های غربی فکر می کنند با فشار سیاسی و فضای روانی و تبلیغاتی می توانند امتیاز بیشتری در مذاکرات برای رفع تحریم ها کسب کنند، سخت در اشتباه هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: ما بارها گفته ایم که تامین منافع ملت ایران برای ما یک اصل غیرقابل قبول است و بر این اساس بوده و خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید