ادعای مضحک جدید آمریکا علیه ایران و روسیه

پرایس در یک کنفرانس خبری گفت: «ما می توانیم تأیید کنیم که پرسنل نظامی روسیه مستقر در کریمه از پهپادهای ایرانی استفاده می کنند و از آنها برای انجام حملات فعال در اوکراین استفاده می کنند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت: در روزهای اخیر ارزیابی ما این است که پرسنل ایرانی در کریمه حضور داشتند و در انجام این علوم به روسیه کمک کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: روسیه ده ها فروند از این پهپادها را دریافت کرده است و احتمال دارد در آینده محموله های بیشتری دریافت کند.

پرایس گفت: «روسیه و ایران برخلاف آنچه ما دیده‌ایم به دروغ‌گویی ادامه می‌دهند. آنها هنوز هم ادعا می کنند که چنین چیزهایی را ارائه نکرده اند.”

در همین حال، حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تهران به هیچ یک از طرف‌های درگیر در اوکراین تسلیحات نمی‌دهد زیرا باعث طولانی شدن جنگ می‌شود.

وی امروز درباره گفتگو با «جوزف بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: امروز در گفتگوی تلفنی با جوزف بورل به او یادآوری کردم که سیاست روشن ما مخالفت با جنگ و تشدید آن در اوکراین است. ادعای ارسال موشک های ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین بی اساس است.

ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر ارسال تسلیحات از جمله پهپادهای نظامی از جمهوری اسلامی ایران برای استفاده در جنگ اوکراین، این ادعاها را نادرست خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه این ادعاهای بی اساس مبتنی بر اطلاعات نادرست و فرضیات مغرضانه را بخشی از فضاسازی سیاسی و هدفمند سازمان های رسانه ای برخی کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران و در نتیجه آمادگی کشورمان برای گفت وگو دانست. و مذاکرات با اوکراین اعلام کرد که این اتهامات را حذف خواهد کرد.

امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک نیز با رد ادعاهای بی اساس مبنی بر انتقال پهپاد از ایران برای استفاده در جنگ اوکراین، تاکید کرد که این ادعاها ارتباطی ندارد. با قطعنامه 2231. هیچ کدام.

دیدگاهتان را بنویسید