ادعای وزیر خارجه انگلیس: پیشنهاد خوبی به ایران دادیم/ کشتی انگلیسی محموله تجهیزات موشکی ایران را رهگیری کرد

ادعای وزیر خارجه انگلیس: پیشنهاد خوبی به ایران دادیم/ کشتی انگلیسی محموله تجهیزات موشکی ایران را رهگیری کرد

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت: لندن به همکاری با متحدان خود برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از اقدامات ایران که موجب تنش در منطقه می‌شود، از جمله تحریم‌ها علیه مردم آن کشور ادامه خواهد داد.

شفقنا: وزیر خارجه انگلیس گفت: لندن به همکاری با متحدان خود برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از اقدامات تنش آفرین ایران در منطقه از جمله تحریم مردم آن کشور ادامه خواهد داد.

جیمز کلورلی در گفت‌وگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط، ایران را به «فروش هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه» متهم کرد و گفت: «ما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهیم بود». حالا نوبت ایران است که به پیشنهاد ماه گذشته پاسخ دهد.»

وی افزود: ما می خواهیم ایران به حرف مردمش گوش دهد. زمانی که مقامات ایرانی اقدامات غیرقابل قبولی را انجام می دهند، ما به صراحت همه آنها و نهادهایشان را تحریم می کنیم.

وزیر امور خارجه انگلیس با ادعای اینکه یک کشتی انگلیسی محموله تجهیزات موشکی ایران را رهگیری کرده است، ادامه داد: ما به اقدامات خود برای جلوگیری از اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه و اعمال تحریم ها علیه مردم این کشور ادامه خواهیم داد. “.

این مقام انگلیسی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات موشکی با ایران به پایان رسیده است یا خیر، گفت: ماه گذشته یک توافق معتبر به ایران ارائه کردیم اما تهران هنوز پاسخی نداده است. در مرحله انتقالی (بعد از ارائه این پیشنهاد تاکنون) شاهد اقدامات ایران علیه زنانی بودیم که برای دفاع از حقوق خود به پا خاستند. همچنین شاهد صادرات پهپاد به روسیه بودیم. پهپادهای مورد استفاده علیه اهداف غیرنظامی در اوکراین.

وی افزود: ما پیشنهاد خود را به ایران داده ایم. اکنون توپ در زمین ایران است و ایران باید به این پیشنهاد پاسخ دهد.»

امنو ادامه داد: پیشنهادی که به ایران داده‌ایم جدی و منصفانه است. ایران در این زمینه رفتار مناسبی ندارد. پیام من به مقامات ایرانی این است که تصمیم در دست آنهاست که در این روند به صورت مثبت حضور داشته باشند. این پیشنهاد خوبی است و ایران باید در آن مشارکت مثبت داشته باشد.»

دیدگاهتان را بنویسید