ادعای پسر نتانیاهو: آمریکا احتمالا به دنبال سرنگونی پدر من از طرف ایران است

ادعای پسر نتانیاهو: آمریکا احتمالا به دنبال سرنگونی پدر من از طرف ایران است

یائیر نتانیاهو، پسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در پستی در توییتر ادعای یک روزنامه نگار و وکیل آمریکایی را تکرار کرد و مدعی شد که وزارت خارجه آمریکا احتمالاً به نمایندگی از ایران در تلاش است تا نتانیاهو را از قدرت کنار بزند.

فارس: یایر نتانیاهو، پسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در پستی در توییتر ادعای یک روزنامه نگار و وکیل آمریکایی را منعکس کرد و مدعی شد که وزارت خارجه آمریکا احتمالاً به نمایندگی از ایران در تلاش است. برکناری نتانیاهو از قدرت

مارک لوین، مجری رادیو، وکیل، نویسنده، روزنامه‌نگار و مجری تلویزیونی از ایالات متحده آمریکا، دو هفته پیش در توییتی نوشت: کنگره باید فوراً این واقعیت را بررسی کند که وزارت امور خارجه ممکن است نماینده ایران در این برنامه باشد، این تلاشی برای سرنگونی دولت نتانیاهو است. .

یائیر نتانیاهو شب گذشته در توئیتر یک کارشناس روابط بین‌الملل صهیونیستی در این خصوص نوشت: «مارک لوین گزارش می‌دهد که وزارت خارجه آمریکا پشت اعتراضات کنونی برای برکناری نتانیاهو و احتمالاً برای بستن توافق با ایرانی‌ها است.» اسرائيل.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز نوشت که یکی از مقامات بلندپایه حلقه نتانیاهو در سفرش به لندن نیز مدعی شده است که «دو دولت آمریکا عملا تلاش کرده اند نتانیاهو را از قدرت کنار بزنند».

این مقام ارشد سیاسی که نتانیاهو را در سفر لندن همراهی می کرد، در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا بیش از حد در امور داخلی اسرائیل مداخله می کند، گفت: «بیش از حد معمول نیست. آنها دو بار تلاش کردند نتانیاهو را از قدرت برکنار کنند. ابتدا کلینتون که آن را اعتراف کرد و بعداً توسط دولت اوباما دخالت آشکاری داشت. اکنون به آن سطح نرسیده‌ایم، اما به هر حال آرزویی در این زمینه وجود دارد.»

این در حالی است که چند روز پیش وزارت امور خارجه آمریکا در اقدامی نادر مایک هرتزوگ سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا را برای لغو قانون جدایی به کنست احضار و ایرادات خود را به این قانون اعلام کرد. موضوع. زیرا لغو این قانون می تواند زمینه ساز بازسازی چهار شهرک صهیونیست نشینی شود که در سال 2005 در شمال کرانه باختری برچیده شدند.

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده با هرتزوگ در وزارت امور خارجه ایالات متحده ملاقات کرد و “نگرانی های آمریکا را در مورد قوانین تصویب شده توسط کنست برای لغو جنبه های مهم قانون جدایی سال 2005، از جمله ممنوعیت شهرک سازی در شمال کرانه باختری به او ابراز کرد.” “.

وزارت خارجه ایالات متحده گفت که آنها همچنین در مورد اهمیت اجتناب همه طرف ها از اقدامات یا لفاظی هایی که می تواند تنش ها را پیش از ماه رمضان تشدید کند، بحث کردند.

در همین رابطه این مقام ارشد صهیونیستی نزدیک به نتانیاهو اعلام کرد: وضعیت جدی نیست. این یک موضوع حل شده است، ما در مورد شهرک سازی اختلافاتی داریم و تفاهماتی وجود دارد. ما جلسه ای در شرم الشیخ داشتیم، آنها در مورد تلاش های ما برای جلوگیری از تشدید تنش جدی هستند… ما تعهدات خود را طبق قانون برای لغو جدایی نقض نکرده ایم.

کابینه رژیم صهیونیستی به رهبری نتانیاهو در چهارم ژانویه سال جاری طرح اصلاح نظام قضایی این رژیم را ارائه کرد. نتانیاهو که سال ها به اتهام فساد، رشوه و خیانت در دادگاه محاکمه شده است، قصد دارد از طریق آنچه «اصلاحات قوه قضاییه» می نامد، از محاکمه بگریزد. این امر موجی از تظاهرات و اعتراضات را در جامعه صهیونیستی به همراه داشت و از 12 هفته پیش ادامه داشت و موج اعتراضات به واحدهای مختلف ارتش این رژیم نیز سرایت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید