ادعای گانتز درباره حضور ناوهای جنگی ایران در دریای سرخ


ساعت: 20:06
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881220

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در یونان نسبت به حضور چهار ناو جنگی ایران در دریای سرخ در ماه های اخیر ابراز نگرانی شدید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بنی گانتز وزیر دفاع رژیم صهیونیستی روز سه شنبه با انتشار تصاویر ماهواره ای مدعی حضور چهار ناو جنگی ایران در دریای سیاه شد.

وی که این سخنان را در میزگرد سالانه اقتصادی یونان بیان کرد، گفت: ایران در حال توسعه عملیات تهاجمی خود در منطقه به طور عام و در عرصه دریایی به طور خاص است و ایران به طور غیرعادی با کشتی های جنگی خود در دریای سرخ گشت زنی می کند.

وزیر نظامی رژیم صهیونیستی افزود: در تصاویر ماهواره ای که در اینجا نشان می دهم، چهار کشتی جنگی ایران را در دریای سرخ مشاهده می کنید. حضور نیروهای نظامی ایران در دریای سرخ در ماه های اخیر موضوع بسیار مهمی در دهه اخیر بوده است. این یک تهدید مستقیم برای تجارت، انرژی و اقتصاد جهانی است.”

عکس هایی که گانتس در جلسه خود در یونان نشان داد، کشتی، ناوچه موج و دو کشتی کمکی است.

وزیر نظامی رژیم صهیونیستی افزود: ایران نمونه بارز تهدید گسترده جهانی و منطقه ای است. این کشور اخیراً آزمایشی را در استان سمنان با موشک ماهواره‌بر انجام داد؛ فناوری که می‌توان از آن برای توسعه موشک‌های دوربرد قاره‌پیما استفاده کرد که برد آن به چند هزار کیلومتر می‌رسد و می‌تواند مناطق مرکزی اروپا را تهدید کند.

روابط عمومی وزارت دفاع ایران در روز یکشنبه 14 تیر 1401 دومین پرتاب موفق ماهواره ظل جنا را اعلام کرد. اولین پرتاب ذوالجناح در 12 فوریه 2019 انجام شد.

ماهواره ذوالجناح برای اولین بار در فوریه 2019 با هدف دستیابی به قوی ترین فناوری موتور سوخت جامد کشور مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفت.

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در ادامه سخنان خود در خصوص اقدام اخیر حزب الله لبنان در ارسال سه پهپاد به میدان گازی کاریش گفت: نیروی دریایی و نیروی هوایی اسرائیل سه پهپاد پرتاب شده از لبنان به سمت میدان گازی کاریش را رهگیری کردند.

وی مدعی شد که این اقدام با هدف ایجاد اخلال در مذاکرات جاری بر سر مرزهای دریایی رژیم صهیونیستی و لبنان صورت گرفته است.

وزیر نظامی رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام در درجه اول علیه شهروندان لبنانی است. اقدامات حزب الله که فاقد دامنه عملیاتی هستند، پتانسیل آن را دارند که به اشتباه محاسباتی و بی ثباتی منجر شوند. تجربه حزب الله نشان می دهد که آنها واقعیت منطقه را به درستی نمی بینند.

گانتز افزود: اسرائیل بر اساس حفاظت از شهروندان و منافع خود عمل خواهد کرد و در عین حال آماده همکاری با شرکا برای ایجاد ثبات و موفقیت در منطقه است.

گانتز در سفر به یونان و قبرس در حاشیه این میزگرد با وزرای دفاع یونان و قبرس دیدار کرد.

در جریان دیدار گانتس با کارالامبوس پتریدس، وزیر دفاع قبرس، دو طرف در مورد منافع و چالش های مشترک در منطقه مدیترانه شرقی گفتگو کردند.

جروزالم پست نوشت که گانتز در دیدار با نیکلاس پانایوتوپولوس، وزیر دفاع یونان، در مورد افزایش همکاری نظامیان اسرائیلی و یونانی و چالش‌های پیش روی آنها، علاوه بر تهدید ایران، بحث و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید