ارائه تسهیلات کم هزینه به صاحبان ایده در مناطق روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری


ساعت: 13:58
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893830

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کرد؛

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: 360 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و متقاضیانی که قصد کار دارند و یا طرح هایی که نیاز دارند در دستور کار داریم. منابع مالی می تواند از این وام ها استفاده کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: دولت برای حل معضل بیکاری برنامه های متعددی دارد.


وی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان های مختلف از جمله استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به عنوان مثال در سال 1401 بیش از 11 نوع تسهیلات اشتغال زایی و ورود این تسهیلات در حوزه تولید پرداخت می کنیم. می تواند تأثیر بسزایی در ایجاد تحرک داشته باشد


مولوی یادآور شد: در بدنه و تیم اقتصادی دولت برای ایجاد اشتغال در سه محور برنامه ریزی شده است که شامل برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بخشی از تسهیلاتی که در سال جاری پرداخت می شود در سال های گذشته پرداخت نشده و به همین دلیل پروژه های تولیدی تامین مالی نشده است، بنابراین یا در حالت توقف هستند، یا نیمه فعال بودند اما امسال این تسهیلات از نظر کمی و کیفی در سطح معقولی است که پرداخت می شود.


وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری 360 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در دستور کار داریم و متقاضیانی که قصد کار دارند یا پروژه هایی که نیاز به تامین مالی دارند می توانند از این وام ها بهره مند شوند. محدودیتی برای ما منابع مالی برای پرداخت تسهیلات برای صاحبان ایده و طرح در مناطق روستایی و عشایری نداریم.


مولوی افزود: مردم برای دریافت تسهیلات به کجا باید مراجعه کنند بستگی به برنامه آنها دارد و به عنوان مثال طرح های صنعتی باید به وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه و پرونده را پر کنند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه اندازی انواع مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: در سال 1401 تسهیلات ابلاغی به استان 70 درصد افزایش یافت و 104 میلیارد تومان به این استان اختصاص یافت. راه اندازی پروژه های مختلف برای خانه و پروژه های قابل تحقق در منازل مسکونی در بین شهرهای مختلف توزیع و توزیع می شود.


وی ادامه داد: در حال حاضر در آستانه معرفی متقاضیان و بلافاصله به سیستم بانکی هستیم که نرخ سود 4 درصدی دارد و علاوه بر آن سازوکار دوم را 104 میلیارد تومان اعلام کردیم که پس از جذب جذب خواهد شد. مرحله اول تامین مالی.


مولوی اذعان داشت: وام مشاغل خانگی توسط چهار دستگاه پرداخت می شود که شامل اداره کل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی است و خدمات اشتغال در منزل تسهیلات اجباری است و باید سیستم بانکی نمی تواند توضیحی گسترده یا جامع ارائه دهد.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اجباری بودن این تسهیلات باعث شده است که کل تسهیلات در سطح استان در زمان تصدی دولت پرداخت شود و در صورتی که متقاضی در این زمینه مشکلی داشته باشد. می تواند به خدمات تعاونی نزدیک شود و مشکل رفاه اجتماعی استان را حل کند.


وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات به افرادی که قصد شروع به کار دارند برای ما بسیار مهم است، بنابراین وجود پرونده ای خارج از ضوابط برای ما غیرقابل قبول است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید