ارائه تیم مذاکره کننده مثمر ثمر بود

ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802950

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: تیم سیاست خارجی دولت در این گفتگوها عملکرد خوبی داشته و توانسته است به کشورهای غربی نشان دهد که به خواست و منافع جمهوری اسلامی احترام می گذارد و مذاکرات یکجانبه راه به جایی نمی برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین کنعانی مقدم در گفت وگو با شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به مذاکرات وین گفت: تیم سیاست خارجی دولت سیزدهم در این مذاکرات عملکرد خوبی داشت و این تیم توانست به غرب نشان دهد که به خواسته ها و منافع مردم احترام می گذارد. جمهوری اسلامی ایران: «یک سویه و تحمیلی راه به جایی نمی برد.

وی گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی با دست پر وارد میدان مذاکره شده است و برخورد قاطع دولت سیزدهم جایگاه ایران را مستحکم کرده و طرف های مذاکره به خوبی این موضوع را درک کرده اند.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: مذاکرات در وین پیشرفت خوبی داشته و غربی ها نیز شروط ایران را پذیرفته اند و اگر روند مذاکرات به همین منوال پیش برود، به زودی شاهد پیشرفت بیشتر و خبرهای خوب خواهیم بود.

وی افزود: هدف از مذاکرات، دستیابی به توافق و رفع تحریم‌ها و همچنین کسب امتیاز و تامین منافع ملی است که در صورت عدم تحقق این خواسته‌ها، مذاکرات بی‌معنا و صرفا نمایشی برای به دست آوردن زمان یا تامین بیشتر خواهد بود. امتیازاتی از ایران.»

وی با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا بی‌اثر بوده است، گفت: آمریکا تمام توان خود را علیه ایران انجام داده و دیگر ابزاری برای استفاده از آن علیه ایران ندارد. این کشور سخت ترین تحریم های تاریخ را علیه ایران اعمال کرده و حتی تحریم های دارویی را نیز در دستور کار قرار داده است. تاب آوری کشور آنقدر بالاست که آمریکا دیگر نمی داند با جمهوری اسلامی چه کند. هم تحریم ها و هم سیاست ناآرامی در ایران به یک سناریوی پوچ تبدیل شده است و به همین دلیل است که آمریکا با برخی از شروط ایران موافقت کرده و ترجیح می دهد مذاکرات با برجام به خوبی پیش برود.

به گفته این کارشناس سیاسی؛ سیاست دولت سیزدهم برای توسعه روابط با کشورهای همسایه و ناکارآمد جلوه دادن تحریم ها، استراتژی خوب و منطقی است. رژیم صهیونیستی و واکنش منطقه ای تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید