ارائه خدمات جهادی به مردم مهرگان در ایام نوروز

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهر جدید مهرگان از امکانات و خدمات محروم است تصمیم داریم در این زمینه فعالیت های جهادی داشته باشیم اما خوشبختانه دولت جدید در تلاش است تا وضعیت این شهرستان را بهبود بخشد.

مرادی گفت: خدمات درمانی، درمانی، مشاوره، روانشناسی، وکالت، مشاوره حقوقی و فرهنگی در شهر جدید مهرگان ارائه می شود.

این جهادگر قزوینی اذعان داشت: اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی در شهرستان مهرگان است که در آن برنامه های جدی خواهیم داشت و به صورت ویژه وارد عرصه آموزش خانواده های ترمیم شده ها و نوجوانان خواهیم شد.

خدمات پزشکی روزانه ارائه می شود

مسئول گروه جهادی حسن قزوین گفت: در این اردوی جهادی 20 تا 25 جهادگر در زمینه های مختلف به ارائه خدمات می پردازند.

مرادی افزود: در مرحله اول گروه هدف ما خدمات رسانی به افراد تحت پوشش خیریه است که وضعیت این افراد قبلا بررسی شده است.

وی با بیان اینکه محل استقرار جهادگران در مسجد موسی بن جعفر مهرگان بوده است، افزود: همه روزه پزشک در مسجد داریم و همکاران روانشناسی به همراه مشاوران حقوقی و وکلا از ساعت 8 صبح تا ساعت 8 صبح در مسجد مستقر هستند. ساعت 7 بعد از ظهر برای ارائه خدمات به مشتریان.”

جهادگر قزوینی گفت: گروه حسن جهاد از سال 91 در اردوی جهادی فعال بوده و در مناطقی مانند الموت، طارم، کوهن و… به مردم خدمت کرده است.

وی یادآور شد: همچنین سال گذشته به همراه گروه شهید حجت اسدی به چابهار در استان سیستان و بلوچستان در اردوی جهادی متفاوتی رفتیم و اردوی جهادی را در آنجا برگزار کردیم.


منطقه مهرگان نیاز به کار ریشه ای دارد

سرپرست گروه جهادی حسن گفت: گروه های جهادی به ویژه گروه هایی که در حوزه آسیب های اجتماعی فعالیت کرده اند باید توجه بیشتری به مهرگان داشته باشند چرا که این منطقه فضایی بکر برای خدمات اجتماعی دارد. این امر امرار معاش ضروری است، اما نه علت اصلی.

مرادی بیان کرد: از گروه های جهادی می خواهم به کمک خیران مهرگان و فعالان محلی در منطقه بیایند تا بتوانیم گره های بزرگ منطقه را باز کنیم زیرا مردم آن مستحق چنین شرایطی نیستند. این میزان محرومیت را در آن ببینیم.

وی بیان کرد: شهرنشینی مهرگان در کاهش آسیب های اجتماعی و تسریع در حل مشکلات موثر است، چرا که در زمانی که شهری بود توجه و تمرکزی برای حل مشکلات آن نبود، در حالی که اگر این تمرکز وجود داشت به آن توجه نمی کردیم. مشاهده هر گونه آسیب در این منطقه

این جهادگر قزوینی در پایان با بیان اینکه چند سالی است که زنگ خطر آسیب های اجتماعی در مهرگان شنیده می شود، گفت: مهرگان بزرگترین مهر کشور است اما اپلیکیشن و خدمات اجتماعی و فرهنگی برای او وجود ندارد که این یعنی که این شهر کمترین امکانات را دارد، آنچه شهرداری ها باید در اختیار مناطق خود قرار دهند نیز بی فایده است و توجه و تمرکز ویژه ای می طلبد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید