ارائه خدمات دندانپزشکی در 7 محله کم برخوردار قزوین / گروه های مردمی واحد اجرایی این ستاد است.

توجه به مناطق فقیرنشین و حاشیه نشین شهرستان از سیاست های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است که در سراسر کشور در استان های کشور از جمله قزوین دنبال می شود.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای ترمیم دندان، عصب کشی و معاینات دندانی، تهیه مواد مصرفی و تجهیزات لازم برای تحقیقات و پروژه هایی از جمله اسکن لبخند و نسیم احسان تنها بخشی از فعالیت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) است که موفق به تامین نیازهای مناطق محروم شده است.

استان قزوین از جمله باغ نشاط، کوی بهار، چوبیندر، اقبالیه، 8 متری ولیعصر، دیل آباد تاکستان و هادی آباد نواب مناطق هدف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) است که خدمات آن در قالب طرح های مختلفی از جمله احسان اسکن اجرا می شود. لبخند می زند..


400 شهروند قزوینی از خدمات سلامت بهره مند می شوند

حجت الاسلام اصغر جهانشاهلو در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: استان کم برخورداری نیز وجود دارد.

وی افزود: در فاز اول 400 شهروند از خدماتی بهره مند می شوند که در 7 منطقه کم برخوردار استان از جمله باغ نشاط، کوی بهار، چوبیندر، اقبالیه، 8 متری ولیعصر، دیل آباد تاکستان و هادی آباد نواب اجرا می شود. .

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: اجرای فاز دوم با حمایت های چند برابری نسبت به فاز اولیه طی یک تا دو ماه آینده آغاز می شود که به نزدیک به هزار نفر از اقشار ضعیف استان خدمات دندانپزشکی ارائه می کند. روستاها به صورت رایگان


طرح نسیم احسان در قزوین در حال اجراست

جهانشالو گفت: طرح پویش لبخند احسان برای اولین بار در استان قزوین برای خدمات رسانی به مناطق فقیرنشین اجرا می شود.

وی با اذعان به اینکه اعتبار پروژه در فاز اول 110 میلیون تن و در فاز دوم نزدیک به 600 میلیون تن است، گفت: پزشکان حاضر در این پروژه تخصص لازم را دارند.

معاون اجتماعی دفتر امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: پروژه نسیم احسان برای چند روز آینده برنامه ریزی شده و تعدادی کولر بر اساس نیازسنجی بین نیازمندان توزیع می شود.

جهانشالو گفت: طرح ترویج احسان نیز یکی از طرح های اجرایی است که از طریق آن البسه نو به ویژه 2 هزار و 300 قلم کالا بین نیازمندان توزیع می شود.


همکاری 80 گروه جهادی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره).

وی یادآور شد: توزیع 40 هزار بسته معیشتی در دو سال گذشته، توزیع 21 تن گوشت گوسفندی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم، توزیع 12 هزار لوازم التحریر در سال گذشته و امسال و توزیع 10 هزار بسته بهداشتی با احتساب سهام از ستاد اجرایی. این فرمان امام است.

این مقام مسئول شهرستان های آوج، بوئین زهرا، طارم و الموت را از کم برخوردارترین مناطق استان قزوین دانست و گفت: حدود 80 گروه جهادی مردمی با ستاد همکاری دارند و نیازمندان توسط این گروه ها شناسایی شده اند.

وی اذعان داشت: با اجرای طرح ساماندهی محلات کم برخوردار 2020، 2020 محله کم برخوردار کشور شناسایی شد که ستاد اجرایی فرمان امام مسئولیت توانمندسازی 110 محله را بر عهده گرفته و سهم استان قزوین نیز 5 محله است.

جهانشالو یادآور شد: کوی بهار، چوبیندر، باغ نشاط، دیل آباد تاکستان، هشت متری ولیعصر در البرز از جمله محلات کم برخوردار هستند که هدف آن توانمندسازی مردم، اشتغال زایی و توانمندسازی زنان، سرپرستان خانوار در این محلات و سازمان هایی مانند. فنی و حرفه ای، شهرداری، کمیته امداد، معاونت اجتماعی و هلال احمر همکاری می کنند.


فعال سازی ظرفیت مردمی مهمترین سیاست ستاد امام در طراحی محلات است.

وی با اذعان به اینکه طرح ساماندهی محلات کم برخوردار برای سال 1399 توسط وزارت کشور در حال اجراست و با طرح های محله ای سایر دستگاه ها متفاوت است، گفت: با شناسایی.

این مسئول بیان کرد: به دنبال فعال سازی ظرفیت های مردمی در محلات هستیم چرا که دستگاه های اجرایی ما گروه های مردم محلات هستند و نقاط قوت و ضعف محلات شناسایی شده است.

جهانشالو در پایان با اشاره به نقش مردم در حل مشکلات جامعه خاطرنشان کرد: هر جا که مردم درگیر بوده اند، بحران تبدیل به فرصت شده و آماده حمایت از مشارکت مردمی هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید