ارائه طرح های کلیدی و ابتکاری برای رفع مشکلات مردم خوزستان/ایجاد شهرهای پتروشیمی و شهرهای مولد کشاورزی


ساعت: 16:39
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914329

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مسائل و مشکلات اصلی استان خوزستان بر کسی پوشیده نیست، از نمایندگان استان خواست پیشنهادات کلیدی و بدیع را برای ایجاد تحولات جدی در استان خوزستان تدوین کنند تا این پیشنهادات در دستور کار قرار گیرد. از دولت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در این دیدار محمد محبر معاون اول رئیس جمهور استان خوزستان را استانی مهم با کارکرد ملی توصیف کرد و گفت: استان خوزستان با وجود ظرفیت های متعدد و گسترده در بخش های مختلف نباید دچار مشکلاتی از جمله بیکاری و فقر شود.

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با نمایندگان مردم استان خوزستان در شورای اسلامی، با توجه به اتفاقات اخیر کشور و تلاش فراوان دشمنان برای حمله به ایران، حمایت غرب از حوادث اخیر در کشور در تاریخ بی سابقه است.

وی اقتصاد دریایی را یکی از مزیت های کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: ایران 2700 کیلومتر ساحل و 400 کیلومتر دسترسی به اقیانوس دارد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایجاد فرصت های شغلی جدید برای این استان یک نیاز جدی است، افزود: برنامه دولت برای ایجاد شهرهای پتروشیمی و شهرهای مولد کشاورزی می تواند ظرفیت ایجاد اشتغال را در این استان افزایش دهد.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات اصلی استان خوزستان بر کسی پوشیده نیست، از نمایندگان استان خواست تا پیشنهادات کلیدی و بدیع را برای ایجاد تحولات جدی در استان خوزستان ارائه کنند تا این پیشنهادات در دستور کار یک دولت قرار گیرد. .

وزیر جهاد کشاورزی نیز در این دیدار از استان خوزستان به عنوان قطب امنیت غذایی ایران یاد کرد و از برنامه این وزارتخانه برای پیگیری و رفع مشکلات کشاورزان کشور خبر داد.

در این جلسه که معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز حضور داشت، نمایندگان مردم خوزستان در شورای اسلامی به ارائه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص چالش های اصلی استان در زمینه آلودگی و مشکلات زیست محیطی، خشکسالی و تنش آبی پرداختند. حاشیه نشینی، بیکاری آنها در مورد زیرساخت های آب و فاضلاب، کشاورزی، مناطق آزاد و شرکت های نفتی بحث و تبادل نظر کردند و پیشنهاداتی برای حل چالش ها و توسعه استان ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید