ارائه مدارک عدم انطباق مصوبه به مستمری بگیران در شورای اجرای مصوبه

ارائه مدارک عدم انطباق مصوبه به مستمری بگیران در شورای اجرای مصوبه

ولی اسماعیلی (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، از پیگیری ها و پیگیری های اخیر این کمیته در خصوص مصوبه دولت برای بحث حقوق بازنشستگان که نمایندگان مجلس با آن مخالفت کردند و همچنین جلسه روز گذشته با وزیر کار به ایلنا گفت. وی گفت: در جلسه دیروز صحبت های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان تامین اجتماعی و رئیس سازمان های بازنشستگی را شنیدیم. با توجه به اینکه ما هم استدلال های خودمان را داشتیم، نتیجه این بود که اسنادی را که باید با این قانون مغایرت با مصوبه مجلس شورای اسلامی داشته باشد، ارسال کنیم.

وی ادامه داد: بحث ما بر اساس اصل 96 قانون تامین اجتماعی و همچنین اصل 46 و 47 قانون اساسی بود که شب گذشته مستند و به شورای تطبیق فرستادیم و این شورا نتیجه کمیسیون را اعلام می کند.

رئیس امور اجتماعی مجلس افزود: اگر نتیجه بررسی هیأت اجرایی مغایرت مصوبه دولت در مورد حقوق بازنشستگان باشد، با استفاده از ظرفیت اصل 138 قانون اساسی، این موضوع طی نامه ای به هیأت وزیران به امضای سخنگویی می رسد. بررسی مصوبه «اعلام خواهد شد، این راه حل قانونی است که وجود دارد و باید بحث اعمال اصل 138 را پیگیری کنیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس همچنین گفت: اگر نتیجه بررسی کمیسیون تطبیق این باشد که این مصوبه مغایرت نداشته باشد، راه هایی غیر از راهی که اکنون در پیش گرفته ایم که یکی از آنها دیوان دادگستری اروپا است را بررسی می کنیم. مناظره. در آینده با دعوت از دادگاه این بحث را در آنجا ادامه خواهیم داد.

اسماعیلی ادامه داد: ببینید ما در تلاش هستیم از ظرفیت قانونی برای رسیدگی به این موضوع استفاده کنیم و در اسناد ارسالی به هیات اجرا نیز اشاره کردیم که با توجه به افزایش هزینه های زندگی، ماده 96 قانون اجتماعی در قانون حراست بر موضوع معیشت بازنشستگان عزیز تاکید شده است: «بله توجهی نمی شود. این در این مقاله “با توجه به افزایش هزینه های زندگی” به چه معناست؟ این تورم سالانه است. خب این باید آن 38 درصدی را در نظر می گرفت که در شورای عالی کار و هیأت مدیره مصوب شد، اما به آن توجه نشد و ما معتقدیم کار غیرقانونی بوده است. همه این موارد را مستند و ارائه کردیم تا کار طبق قانون پیگیری شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی با تاکید بر دغدغه همه کارکنان مجلس و دولت نسبت به مستمری بگیران گفت: واقعیت این است که تنها ما به دنبال این موضوع نیستیم. هم رئیس جمهور آقای محبر و هم وزیر چند روزی است که کار می کنند. حالا یا تصمیماتی که می دهیم و نتیجه ای که داریم و یا تصمیماتی که دارند از جمله بحث مشوق ها، معیشت یا اضافه شدن برخی حقوق به شورای تامین اجتماعی، راه حلی پیدا کنند که اقوام بازنشسته ما در این تورم و تورم می توانند بکنند. گران زندگی کنید و حداقل این 38 درصد جای خالی را از جاهای دیگر تهیه کنید. در واقع همه دست به دست هم دادند تا تدابیر جبرانی اندیشیده شود تا بازنشستگان ما دیگر نگران نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید