ارائه کسورات حقوق بازنشستگان و مطالبات مراکز درمانی

ارائه کسورات حقوق بازنشستگان و مطالبات مراکز درمانی

در منشی تلفنی 2500 این صندوق با توجه به پرداخت مطالبات مراکز درمانی و کسر حقوق، تعداد تماس مستمری بگیران با منشی تلفنی کاهش یافته است.

بر اساس گزارش فصلی مرکز تماس 2500، تعداد تماس های پاسخ داده شده برای بازنشستگان کشوری و سایر مخاطبان در آبان ماه 57 هزار و 793 تماس، در آذرماه 54 هزار و 361 و در آذرماه 33 هزار و 582 تماس بوده است.

بررسی تطبیقی ​​آمار پاسخگویی تلفنی این مرکز طی ماه های آبان، آذر و آذر 1401 نشان می دهد که میزان تغییر تعداد تماس های تلفنی در آذرماه 1401 نسبت به آبان ماه سال جاری 5.94 درصد کاهش داشته و در آذرماه نسبت به آبان ماه 1401 کاهش داشته است. نسبت به ماه قبل برابر با 38 بوده است. کاهش 22 درصدی را نشان می دهد. دلیل اصلی کاهش این آمار «پرداخت به موقع کسر حقوق و به روز رسانی این قسمت از پرداختی ها» و همچنین «پرداخت مطالبات مربوط به طرح جبران خسارت درمان» است.

بر اساس این گزارش، موضوعات «افزایش حقوق» از ۱۹ هزار و ۳۱۳ مورد در آبان ماه به ۳ هزار و ۶۸۵ مورد در آذر و ۵۹۲ مورد در دی ماه افزایش یافته است.

همچنین 1507 سوال درباره پرداخت کسر حقوق در آبان ماه مطرح شد که در آذرماه به 664 سوال و در آذرماه به 380 سوال رسید.

استعلام مستمری بگیران و کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری از مرکز تماس 2500 در خصوص «زمان بندی حواله طرح تسهیلات درمانی» نیز از 8 هزار و 289 سؤال در آبان ماه به 6 هزار و 301 سؤال در آذر و هزار و 751 سؤال در آذر افزایش یافت.

این گزارش حاکی از آن است که دریافت اطلاعات زمان بندی فیش حقوقی، اطلاعات جزئیات سفارش، سفارش تعمیر 1401، وام مورد نیاز، افزایش حقوق بازنشستگان پزشکی، دریافت حقوق، نحوه بهره مندی از طرح بیمه عمر و حوادث صبا، گواهی کسر از حقوق و دستمزد متناسب از بیشترین موارد است. سوالات متداول مستمری بگیران در تماس با این مرکز که به طور میانگین در سه ماه اخیر کاهش یافته است.

از سوی دیگر سؤال «بیمه درمان کامل» در آبان ماه 404 بار، در آذر 1604 بار و در آذرماه 875 بار توسط تماس گیرندگان مطرح شده است.

همچنین سؤالات مربوط به «بیمه سلامت» که در آبان ماه 384 سؤال بود، در آذرماه به 355 سؤال و در آذرماه به 456 سؤال افزایش یافت.

در این گزارش همچنین تاکید شده است که در راستای توسعه خدمات پاسخگویی و ارتباط با مشمولان، مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری می توانند درخواست های خود را از طریق رسانه های مختلف این صندوق از جمله تماس با مرکز 2500 و یا ارسال پیام صوتی به این مرکز به ویژه ارسال کنند. در ساعات غیر کاری و یا از طریق نرم افزار صباپ و سایت صندوق (بخش ارتباط با ذینفعان) درخواست کتبی برای کارشناسان ارسال نمایید که با استفاده از «کد رهگیری» قابل پیگیری است.

علاوه بر این، زمانی که اپراتور منشی تلفنی اطلاعات کافی در مورد سوال تماس گیرنده ندارد، سوال به صورت پیامک در سامانه ثبت می شود و به صورت تیکت به لایه دوم ارسال می شود که شامل کارشناسان واحدهای مختلف می باشد. صندوق بازنشستگی؛ پس از ثبت پاسخ توسط کارشناسان لایه دوم، پاسخ مربوطه به صورت پیامک به شماره همراه تماس گیرنده ارسال می شود.

بر اساس این پاسخ به درخواست خدمات از طریق پیام صوتی مرکز 2500، ثبت درخواست در نرم افزار و درگاه خدمات الکترونیک صبااپ در آبان 2843 مورد (2580 پاسخ)، در آذرماه 3220 مورد (کلیه موارد پاسخگویی) و در د 2 هزار و 727 مورد (با 2 هزار و 580 پاسخ) تدوین شد.

تلاش صندوق بازنشستگی کشوری افزایش پاسخگویی غیرحضوری و برخط به سوالات مستمری بگیران و مشمولان، اطلاع رسانی دقیق و با استفاده از روش ها و ابزارهای مختلف و کاهش مراجعات شخصی این افراد به ادارات کل استان است.

دیدگاهتان را بنویسید