اراده مردم در حکومت مردمی برای ما مهم است / اجرای عدالت وظیفه ماست


ساعت: 17:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889358

آیت الله سیدابراهیم رئیسی گفت: اجرای عدالت بر عهده ماست و محور اصلی این دولت عدالت است و من از روز اجرا تاکنون هیچ ماموریتی جز اجرای عدالت برای خود در نظر نگرفته ام.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش را آرمان؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جمع اهالی بم با بیان اینکه بعد از زلزله بم صنایعی در این شهرستان ایجاد شده و فعالیت های تولیدی کارهای ارزشمندی است، گفت: ایشان در این زمینه خوب عمل کرده و نوید کارهای خوبی را برای این منطقه می دهند.

رئیس جمهور ادامه داد: وظیفه دولت حمایت است و قطعا از همه تولیدکنندگان به ویژه نخیلات حمایت می کنیم. در این راستا بخش خصوصی باید فعال شود و کشاورز احساس کند که کشاورزی برای اوست. بنابراین حمایت از کشاورزان و کار نخیلات باید انجام شود.

وی تصریح کرد: اداره کشور باید کاهش یابد و نقش مردم افزایش یابد و دولت نقش حمایتی داشته باشد. امروز خدمت و تلاش برای مردم این مرز و بوم به خاطر عشق به ابا عبدالله و انقلاب و رهبری است که از افتخارات بم و شماست.

این مسئول ویژگی این افراد را صبر و بردباری در برابر مشکلات عنوان کرد. بنابراین حمایت دستگاه ها قطعی خواهد بود، تصریح کرد: در شهری که تعداد معلولان ناشی از زلزله بیشتر است، خدمات اجتماعی باید بیش از همه استان ها فعال باشد.

آیت الله رئیسی افزود: جهاد کشاورزی باید در سطح استان فعالیت بیشتری داشته باشد. زیرا امروز حمایت از کشاورزی که مشکل آن روی میز همه مردم است. افزایش تولید افتخار کشور است.

رئیس جمهور گفت: اشتغال برای ما مهم است، امروز در کشور ما تحصیلکرده زیاد نیست و باید زمینه های کار و فعالیت در شهر و روستا فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب نیروهای بومی برای ما در اولویت است، گفت: در جیرفت هم گفتم که مطالبه مردمی که سال هاست مطرح شده در دستور کار است و برای جنوب کرمان این کار انجام می شود. استان به دلیل نیاز به توسعه آن است.

این مسئول تصریح کرد: مطالبه شما برای استانی شدن استان شرقی ویژگی هایی دارد که باید به آن رسیدگی شود و قطعا مطالبه مردم برای دولت مهم است. اما شاخص ها را باید بررسی کرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه باید کمبودها جبران شود، گفت: بحث جمعیت، ظرفیت منطقه و بسیاری موارد دیگر باید توسط کارشناسان، فرآیندهای استان، وزارت کشور، دولت و اقدامات بعدی مورد ارزیابی و رسیدگی قرار گیرد. باید دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه در حکومت مردمی اراده مردم برای ما مهم است و باید ضعف ها و کاستی ها دیده و اصلاح شود، گفت.
مردم فرهیخته این مرز و بوم بدانند که حضور شما در همه صحنه ها همیشه سربار ماست.

وی ادامه داد: عدالت خواهی وظیفه ماست و محور این دولت عدالت خواهی است و من از روز اعدام برای خودم رسالتی جز عدالت خواهی در نظر نگرفته ام.

این مسئول با بیان اینکه این محور تقسیم ظرفیت کشور است و مستند ما در اجرای عدالت سرزمینی است، تصریح کرد: حاج قاسم به محرومیت زدایی حساس بود؛ در این راستا به دلیل اینکه در حال حاضر در حوزه های مختلف حضور داشته ایم، باید به این موضوع توجه کنیم. لطفی که همیشه مردم کرمان به من داشته اند عشق به انقلاب و رهبری است و می دانید که من سرباز نظام و رهبری و خدمتگزار مردم هستم.

آیت الله رئیسی افزود: عدالتی که امیرالمومنین (ع) تعریف کرد این است که همه کارها درست انجام شود و مردم بم بدانند که دولت امروز رسالتی جز اجرای عدالت و رفتار درست نمی بیند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آماده استفاده از نظر مردم و جوانان هستیم، گفت: از همه شهرستان ها عذرخواهی می کنم، موظفم از همه آنها بازدید کنم اما به دلیل زمان محدود فقط توانستم به یک شهر بروم. چند منطقه

وی تصریح کرد: از استاندار، استاندار و نمایندگان مردم می خواهیم همه مطالبات و نامه های مردم را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید