اراکی: هرجنسی که رهبر معظم انقلاب بگویند ارزان می شود، همان جنس در بازار گران می شود/ در زمان شاه زنان برهنه در خیابان ها راه می رفتند/ دانشگاه فاسد بود.

اراکی: هرجنسی که رهبر معظم انقلاب بگویند ارزان می شود، همان جنس در بازار گران می شود/ در زمان شاه زنان برهنه در خیابان ها راه می رفتند/ دانشگاه فاسد بود.

آیت الله محسن اراکی در سخنرانی شب 22 بهمن در حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه جنگ ابرقدرت ها با ایران بر سر ایجاد حکومت عادلانه است، گفت: ظلم آنها از بین نمی رود.

وی گفت: عدالتی که دانشمندان عادل برقرار می کنند، هم عدالت سیاسی است و هم عدالت فرهنگی و اقتصادی و باید عادلانه باشد.

وی ادامه داد: در برخی از دوره‌های حکومت پس از انقلاب، مدیران دولتی به صلاحیت یا انصاف کارمندان و مدیران اعتقادی نداشتند و حکومت‌داری را به دست افرادی سپردند که می‌گفتند آن را می‌دانند و بس. علم و دانش باید با عدالت و ایمان همراه باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سیاست در اسلام عین دین است، افزود: پیامبر اسلام افرادی را آفرید که با یکدیگر مهربان و صبور و جهادگر در راه خدا بودند و دیگری را بر خود ترجیح دادند و این اخلاق در مردم حاکم می شود. جامعه زمانی که حاکم آن باشد. جامعه باید اخلاقی و عادلانه باشد.

وی با بیان اینکه اگر نظام سیاسی حکومت بر عدالت استوار باشد مردم به تدریج برای عدالت خواهی تلاش می کنند، افزود: هرکس با ابرقدرت ها مخالفت کند و بخواهد عدالت را اجرا کند. ابرقدرت ها برای او مشکل ایجاد می کنند اما جامعه ما تاکنون با این مشکلات مخالفت کرده است و کارمندان ما به تدریج این مشکلات را حل خواهند کرد.

اراکی با اشاره به کارشکنی عوامل نفوذی دشمن در شبکه اقتصادی کشور گفت: هر جنسیتی که رهبر معظم انقلاب و دولت می فرمایند باید ارزانتر باشد، همان جنس را در بازار گران می کنند و هر کاری انجام می دهند. دولت می خواهد تصمیم بگیرد.»

وی با بیان اینکه دولتمردان فعلی هم دلسوز هستند و هم برای رفع مشکلات تلاش می کنند، افزود: برخی از مشکلات برطرف شده و باید به آنها مهلت داد.

عضو شورای عالی سمینارها در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ظلم و ستم جامعه یمن که تنها خواهان استقلال است، افزود: صحنه یمن نشانه بارز آن چیزی است که امروز در جامعه بشری در حال رخ دادن است که برخی کشورها دولت متجاوز برای منافع خود می گوید: «مردم را می کشند و اگر انتقام هر چند کم اتفاق بیفتد، دستگاه تبلیغاتی آنها سرکوب می شود.

وی با اشاره به اعتراف آمریکایی ها به شکست در مقابل ایران توسط نظام اسلامی پس از انقلاب، گفت: این نشانه بارز موفقیت ملت ایران است و پیروزی کامل در راه است.

اراکی با بیان اینکه در تاریخ اسلام پس از امام مجتبی(ع) با انحرافی که بنی امیه شروع به بازداشت مسلمانان کردند تا امروز، افزود: فاضلاب، مدارس، آب، برق و گاز در سطح بالایی قرار دارد و کمتر روستایی است که این کار را نمی کند. این امکانات زیرساختی را دارند.

وی با اشاره به فسادی که در زمان پادشاه ملعون در جامعه رواج پیدا کرد و زنانی که برهنه در خیابان ها راه می رفتند، افزود: در آن زمان دختران مذهبی به دلیل فساد دانشگاه اجازه ورود به دانشگاه را نداشتند، اما پس از آن انقلاب شروع شد. دانشگاه در حال تبدیل شدن به محیطی امن برای آنهاست و دانشجویان در ایران رشد می کنند و به سطوح علمی می رسند و امروز در مراکز علمی به اختراعات و اکتشافات می پردازند.

استاد حوزه علمیه گفت: قبل از انقلاب حتی پسرها فرصت پیشرفت علمی نداشتند و اگر جوانی از نظر علمی بزرگ شود یا او را به خارج از کشور می برند و خدمت می کنند یا اگر قبول نکرد غرق می شوند. به او. سر او و چند نابغه نابغه های کتک خورده نابود شده اند.

اراکی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با حمایت مردم دست آمریکا را از کشور کوتاه کردند در حالی که در همه ابعاد کشور دخالت می کنند، گفت: این مردم را عقب نگه داشت و این بزرگترین ظلم به مردم و جامعه بود.

وی با بیان اینکه امروز جوانان کشور در سایه برپایی حکومت عدل الهی قله های علم و دانش را فتح می کنند و ایران به عنوان یکی از عالی ترین نیروهای سیاسی جهان شناخته می شود، گفت: امروز جوانان کشور در سایه استقرار حکومت عدل الهی قله های علم و دانش را فتح می کنند. یعنی فردی که مرتکب جرم شده است محاکمه می شود و نمی تواند از عدالت فرار کند، این رفتار را امروز در قوه قضائیه می بینیم که متخلفان اصلی به عدالت سپرده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید