اربعین حسینی رزمایش بزرگ جهانی در توسعه و اعتلای مکتب عاشورا است


ساعت: 20:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890444

دری نجف آبادی گفت: اربعین حسینی رزمایش عظیم جهانی برای توسعه و اعتلای مکتب عاشورا است و باید از این فرصت بزرگ به خوبی استفاده کرد و از این رو حمایت نهادهای اجرایی استان از پیاده روی اربعین یک ضرورت مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی گفت: مساجد اساس تقریب و همگرایی و مبنای اصلی دین، اخلاق و دین هستند. معنویت و عالی ترین مرکز تقویت اندیشه و فرهنگ ناب اسلامی است.

دری نجف آبادی تصریح کرد: مساجد پایگاه اصلی انقلاب اسلامی هستند و تقویت جایگاه این اماکن متبرکه در جامعه آینده نظام اسلامی را تضمین می کند.

وی ادامه داد: فعالیت ائمه جماعات موجب پویایی و نشاط معنوی مساجد می شود و فعالیت و تحرک هیئت ها، فرهنگسراها و پایگاه های بسیج نیز این روند را بهتر و پویاتر می کند.

امام جمعه اراک افزود: رشد و تعالی جامعه مستلزم تقویت جایگاه مساجد است زیرا هر چه مساجد فعال و پویاتر باشند آسیب های اجتماعی کمتر شده و زندان ها از مردم خالی می شود.

وی یادآور شد: مساجد پل ارتباط مردم با خدا و اهل بیت(ع) هستند و مساجد نباید رنگ و بوی سیاسی داشته باشند و باید در مسیری واحد در جهت تحقق اهداف اسلام و انقلاب حرکت کنند.

وی ادامه داد: سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت هفته دولت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا این هفته بهترین فرصت برای ارائه خدمات و دستاوردهای نظام مقدس اسلامی است. جمهوری و دولت سیزدهم قابل توجه است

دری نجف آبادی گفت: اربعین حسینی رزمایش عظیم جهانی برای توسعه و اعتلای مکتب عاشورا است و باید از این فرصت بزرگ به خوبی استفاده کرد و از این رو حمایت نهادهای اجرایی استان از پیاده روی اربعین یک ضرورت مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی در مسیر تردد زائران حسینی قرار دارد باید از همه ظرفیت ها برای خدمت رسانی به زائران استفاده شود و از همه ظرفیت ها استفاده شود.

وی گفت: آزادگان سرافراز با بصیرت و رهبری خود در تاریخ جاودانه شدند و تلاش این عزیزان همواره در تاریخ نمایان است و 5 مرداد را که سالروز ورود آزاده به میهن اسلامی است گرامی می داریم.

دری نجف آبادی تصریح کرد: آزادگان با ایمان راسخ خود در برابر فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادگی کردند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر اساس اخلاق حسنه بنا کردند و از شکنجه مزدوران بعث هراسی نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: آزادگان دلاور و سرافراز با الهام از مکتب انسان دوستانه اسلام و سیره اهل بیت(ع) توانستند دوران سخت اسارت را پشت سر بگذارند و شکوه مقاومت و سربلندی را در صفحه درخشان خود بنویسند. ایران اسلامی.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید