اربعین نقطه وحدت مسلمانان است/ عظمت اسلام را در روز اربعین نشان می دهیم


ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897575

مشاور نمایندگان نواحی پنج گانه جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در امور اهل سنت:

مولوی یونس چاهانی با اشاره به اینکه اربعین می تواند نقطه وحدت و انسجام امت اسلام باشد، گفت: ما اهل سنت در کنار برادران شیعه خود در اربعین عظمت و عظمت اسلام را به اثبات خواهیم رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مولوی یونس چاهانی در گفتگو با را آرمان; وی با اشاره به اربعین حسینی و با بیان اینکه مناسبت های مختلفی وجود دارد که اسلام و مسلمین را زنده نگه می دارد، گفت: اربعین حسینی روزهایی است که عاشقان امام حسین (علیه السلام) و عاشقان از سینه چک حسینی قدم برمی دارند. که عشق و فداکاری می کنند و این عشق در سرزمین کربلاست تا عشق و علاقه خود را به پیامبر بزرگ اسلام و خاندان پاکش ثابت کنند.

مشاور نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس در امور اهل سنت ادامه داد: پیام اربعین برای همه مردم و به ویژه مسلمانان این است که هرگز گذشته خود را فراموش نکنیم و گذشته برای ما درس و الگو است. به فرزندانمان بیاموزیم.بیائید با آنها تعلیم و تربیت کنیم.

وی گفت: یکی دیگر از پیام های اربعین برای ما مسلمانان حفظ برادری است. درست مانند میدان کربلا، افرادی بودند که از قبیله، طایفه و اهل بیت او نبودند، اما در کنار امام حسین (علیه السلام) جنگیدند.

مولوی چاهانی تصریح کرد: امروز وقتی به عظمت اربعین نگاه می کنیم، می بینیم که مسلمانان از کشورهای مختلف و از زبان ها و رنگ ها و نژادهای مختلف دور هم جمع شده و از مرزها عبور کرده و عاشقانه به سوی کربلا حرکت می کنند. برگ های معلی و تمام دنیا و اروپا و کشورهای غربی از این موضوع شگفت زده شده اند.

مشاور نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس در امور اهل سنت با اشاره به اینکه اربعین می تواند نقطه وحدت و انسجام امت اسلام باشد، گفت: پیام دیگر اربعین این است که ما نباید یک روزه داشته باشیم. نگاه سیاسی به آنچه در کشورهای دیگر اتفاق می افتد. اگرچه امسال دشمنان اسلام به سرکردگی نمایندگان شوم آمریکا و اسرائیل در عراق نقشه ای برای خنثی کردن راهپیمایی گسترده اربعین داشتند، اما با درایت مراجع تقلید نقشه آنها خنثی شد.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک مسلمان اهل سنت ایران به رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای افتخار می کنم. درود بر آنان، ما محبت امام حسین (علیه السلام) را جزء ایمان خود می دانیم و ما اهل سنت در کنار برادران شیعه خود عظمت اسلام را در اربعین ثابت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید