اربعین نهضت حسینی را کامل کرد/ سیره حسینی پربرکت است.


ساعت: 09:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897012

حجت الاسلام نودهی گفت: شاید یکی از دلایل فلسفه اربعین این باشد که نتایج اقدامات نهضت حسینی در آن روز به کمال رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه در خصوص فلسفه وجودی اربعین به خبرنگار شرق وی گفت: تنها امامی که اربعین برای او پذیرفته شده وجود مقدس امام حسین علیه السلام است و شاید یکی از دلایل فلسفه اربعین این باشد که نتایج فعالیت های نهضت حسینی محقق شد و به کمال رسید. این روز

حجت الاسلام محمد هادی نودهی درباره عبادت اربعین گفت: علاوه بر نکات برجسته اهل بیت (علیهم السلام) در عبادت امام حسین (علیه السلام) در طول سال، حدیثی وجود دارد. امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: نشانه های مؤمن پنج چیز است: به جای خواندن پنجاه و یک رکعت نماز (۱۷ رکعت نماز واجب و ۳۴ رکعت نماز اختیار). و عبادت اربعین در آن روز و انگشتر به دست راست و پیشانی بر زمین در حال سجده و بسم الله الرحمن الرحیم گفتن. در نماز با صدای بلند گفتن.


ریشه تاریخی

این کارشناس مذهبی ادامه داد: پیاده روی اربعین نیز ریشه تاریخی دارد که جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی در سال 1281 با پای پیاده از مدینه خارج شدند و در صبح روز اربعین اول که مصادف با شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) است، به کربلا رسیدند. پس از مدتی که این راهپیمایی به فراموشی سپرده شد، توسط شیخ میرزا حسین محدث نوری از سر گرفته شد و تا امروز ادامه دارد.

حجت الاسلام نودهی افزود: واقعه عاشورا حرکتی نورانی بود که از زمان وقوع آن الگویی برای آزادگان و مسلمانان جهان شد و برکت و اثرگذاری آن را در نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در دوران می بینیم. حفاظت مقدس، ارزش های این جنبش است. روشنگرانی چون شجاعت، اخلاص، بندگی، معنویت و… در وجود رزمندگان ما ریشه دوانید و موجب نصرت الهی و پیروزی نهایی ایران اسلامی شد.


سبک زندگی حسینی

وی تاکید کرد: مسلمانان و شیفتگان امام حسین (علیه السلام) باید تلاش کنند تا زندگی خود را شبیه به زندگی امام حسین (ع) کنند و در طول زندگی از سیره آن حضرت پیروی کنند.

رئیس سازمان تبلیغات بشرویه ادامه داد: عاشقان امام حسین علیه السلام در همین زیارت اربعین به ایشان رو می کنند و می گویند: من بخیر دوست دارم، خوش می گذرم، می میرم، مظلوم، یعنی ای امام حسین. ، سعادتمند و سعادتمند زندگی کردید، باید مانند اباعبدالله زندگی کنید

حجت الاسلام نودهی ادامه داد: اگر راه و رسم ما حسینی شود ما هم مثل شهدای زیادی می شویم از جمله شهید حاج ابراهیم که آرزویش این بود که شهیدی مثل سیدالشهدا کشته شود و بالاخره به آرزویش رسید و چه زمانی. او در جزیره مجنون مورد اصابت خمپاره قرار گرفت و سرش از بدنش جدا شد.

وی تاکید کرد: جریان سبک زندگی حسینی در فرهنگ مردم بصیرتی برای مقاومت و مقابله با انواع توطئه ها، قیام ها و دشمنی های استکبار جهانی می بخشد و دوست و دشمن را به خوبی تشخیص می دهد و این شناخت منجر به تصمیم گیری درست می شود. درستش کن

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید