اربعین و توسعه همه جانبه ایران اسلامی از برنامه ریزی دشمنان تا استفاده از ظرفیت اربعین


ساعت: 12:49
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894952

اربعین اجتماع عظیم اقتدار و اتحاد مسلمانان است که هدف آن توسعه همه جانبه ایران اسلامی و کشورهای منطقه است و الگویی برای آزادی ملت‌های آزاده جهان از چنگال مستکبران است. . توضیح دهید و به عنوان الگو ارائه شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، اربعین همایش و تظاهرات بزرگ وحدت مسلمانان و شیعیان است که همگان را برای رسیدن به هدفی مشترک و از سوی دیگر نشان دهنده عشق و ارادت به اهل بیت و عصمت و طهارت است. سرمایه گذاری برای اربعین یعنی سرمایه گذاری برای خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت و ائمه معصومین که امسال شاهد حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله و شکوه وحدت مسلمانان خواهند بود.

اربعین مغناطیس دوستداران برائت و طهارت اهل بیت را به نقطه مشترکی می کشاند و وحدت همگان را برای رسیدن به اهداف مقدس ایجاد می کند که زمینه ساز ظهور حضرت ولی عذر (ع) است که مسلمانان برای رسیدن به آن دست به دست هم دهند. صلح مقدس و رهایی از استکبار..

امروزه اربعین به عنوان کنگره ای بزرگ در سطح بین المللی شناخته می شود که می تواند زمینه ساز توسعه کشورهای منطقه و ایران اسلامی باشد و مسیرهای توسعه را هموار کند و همچنین می تواند به عنوان الگو برای سایر کشورها مورد استفاده قرار گیرد. .

باید از زوایای مختلف به اربعین نگاه کرد تا بتوان از ظرفیت آن به درستی استفاده کرد و با تبیین ابعاد در سطح جامعه به درستی از آن استفاده کرد.

باید در نظر داشت که دشمن هر لحظه منتظر است تا از شکوه اربعین بکاهد و برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود و به حاشیه راندن عظمت اربعین و در نتیجه تصویر بد از مسلمانان جهان برنامه ریزی کند.

کارشناسان بر این باورند که باید ابعاد همایش بزرگ اربعین بررسی و برای عموم مردم تبیین شود تا از این فرصت به طور کامل استفاده شود و استعدادهای مختلف شکوفا شود.


لزوم بهره گیری از فرصت های فرهنگی اربعین

حجت الاسلام «عمران احمدی» کارشناس مسائل مذهبی و مدرس ناحیه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: اربعین می تواند نقطه عطفی برای توسعه فرهنگ در سطح جامعه و ارتقای فرهنگی باشد. در سطح ایالتی

وی افزود: البته این عظمت معصومیت و طهارت اهل بیت، مغناطیس جذب مسلمانان از سراسر جهان است که باعث می شود از سراسر جهان در حرم های حق تعالی جمع شوند و به زیارت ابوی بروند. عبدالله الحسین (ع) برای هدف مشترک.

احمدی همچنین گفت: فرهنگ اسلامی است که با فرهنگ غربی مبارزه می کند و لازم است فرهنگ اسلامی در سطح کشورهای منطقه توسعه یابد تا شاهد باشیم که فرهنگ اسلامی در همه ابعاد جایگزین فرهنگ غربی می شود. .

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: روحیه وحدت و همدلی باعث می شود فرهنگ های غلط و برنامه ریزی های دشمنان در حوزه فرهنگی جای خود را به فرهنگ اسلامی بدهد، بنابراین باید نمادهای اسلامی را توسعه داد و در مکان های مختلف در ایام اربعین استفاده کرد.


اربعین مسیر توسعه اقتصادی کشور است

«علی فرایادی» کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: همایش بزرگ اربعین می تواند وضعیت اقتصادی را توسعه دهد و اقتصاد و حتی معیشت مردم را سامان دهد.

وی افزود: تردد بیش از شش میلیون زائر به کربلا علاوه بر فرصت های معنوی می تواند فرصت های اقتصادی متنوعی را در کشور ایجاد کند که در عین حال آسایش و آسایش زائران را نیز فراهم می کند.

فرادید همچنین گفت: توسعه اقتصادی به معنای افزایش هزینه خدمات نیست، بلکه به معنای ارتقای کیفیت خدمات و در نتیجه ایجاد آسایش و راحتی است که می تواند منجر به ایجاد ظرفیت اقتصادی شود.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: مولفه های مختلفی در سطح کشور برای کنگره اربعین دیده می شود که شامل توسعه زیرساخت ها، ایجاد مراکز اقامتی، بنگاه های کوچک سریع الرشد، معرفی صنایع دستی، راه اندازی صنعتی و خدماتی است. مرکز از جمله ظرفیت های اقتصادی دیگری است که می تواند اشتغال زایی و موجب توسعه اقتصادی و تبادل محصولات در سطح کشور و حتی کشور عراق شود.

وی تصریح کرد: اربعین می تواند همکاری های بین المللی بین کشورهای منطقه برای توسعه اقتصادی، فرهنگی و… ایجاد کند. فرصت ها و ایجاد ظرفیت های جدید اقتصادی در ایران و در نتیجه کشور برای توسعه و کسب ارز.


91529893 258b 42f4 ad6a 562c2ebf69ee خبر خاکستری


نقشه دشمن این است که اربعین کم رنگ شود

خوجت الاسلام «الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه دارستان و امام جمعه ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: اربعین همایش بزرگی برای نشان دادن اتحاد و همبستگی مسلمانان است. که قطعا مورد خشم دشمنان قرار گرفته است.

وی افزود: دشمن همواره سعی می کند چهره ای تند و به دور از هر نوع اخلاق انسانی از خود نشان دهد و لی اربعین به جهانیان نشان داد که واقعیت مسلمانان با تبلیغات منافات دارد.

کریمی تبار همچنین گفت: نقشه دشمن به حاشیه راندن اربعین با نمایش تصاویر و فیلم های نامناسب پیاده روی اربعین توسط رسانه هاست و باید مراقب باشیم فریب دشمن را نخوریم.

امام جمعه ایلام گفت: از اینکه اربعین اقتدار مسلمین را به نمایش می گذارد عصبانی هستند و به همین دلیل از شیادان داخلی و عوامل بیرونی خود برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه مسئولان مواظب تحرکات دشمن باشند، گفت: هم مردم و هم مسئولان باید مراقب تحرکات دشمن به ویژه در حوزه رسانه باشند تا در آن حوزه از آسیب در امان باشیم.


مسیر توسعه ایلام از اربعین می گذرد

«احمد محمدی» مدرس دانشگاه و پژوهشگر اقتصادی و اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: ایلام استانی بی نام در دوران حکومت پهلوی در دوران مقدس حراست با خاک و خون آمیخته شد و پس از آن دوران سخت بازسازی را پشت سر گذاشت و مدتی در انزوا ماند و اکنون چندین سال از رسیدن به مقام خادمی بزرگوار آقا اباعبدالله الحسین (ع) می گذرد.

وی افزود: تداعی نام ایلام و به ویژه مرز مهران در کنار واژه اربعین، ایلام را به تدریج به سمت جهانی شدن سوق داده است و به نظر می رسد دوران بن بست ژئواکونومیک که مشکل لاینحل استان ایلام برای بسیاری بود. سال تمام شده است باید منتظر باشیم تا این استان آبرومند اما متروک آرام آرام آباد و بین المللی شود و با توجه به اینکه مرز بین المللی مهران کوتاه ترین و راحت ترین مسیر برای رسیدن به عتبات عالیات در عراق است، قطعا در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.

محمدی همچنین گفت: استان ایلام از این پس ماموریت مهمی به عنوان سفیر اربعین دارد. ماموریتی که در هشت سال دفاع مقدس با پاسداری از مردمش انجام شد، اکنون به عنوان شاهراه رسیدن به کربلا باید به نمادی برای عرضه دین و شعائر حسینی به جهانیان تبدیل شود. همایش بزرگ و کم نظیر اربعین این روزها زیر نگاه تیزبین اصحاب رسانه است و بدیهی است که هرگونه بی احتیاطی از سوی مردم یا مسئولان می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و عواقب آن آسیب های ناخوشایندی بر پیکره دین و فرهنگ دینی باشد. با توجه به این دیدگاه، لازم است خود مردم شخصاً امور را کنترل کنند و از توانمندی های مسئولان و امکانات موجود بهره ببرند تا این جریان معنوی به بهترین نحو و به نحوی انجام شود که شایسته نام آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام و مکتب عاشورا ایشان به عنوان نماد دین به جهانیان عرضه شود.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: علاوه بر تاثیرات تبلیغاتی و مذهبی پیاده روی اربعین و تاثیرات مثبت دینی، سیاسی و فرهنگی آن، می توان چهره کنونی استان را از بعد اقتصادی و اجتماعی نیز پردازش کرد. با توجه به اهداف اصلی اربعین، رسیدگی به مسائل و مشکلات مربوط به مردم استان ایلام نیز در دستور کار قرار گیرد و بدانید که این موضوع تاثیر منفی بر روند برگزاری همایش ندارد و حتی می تواند به عنوان یک موضوع مطرح شود. ضرورت ترویج جشنواره اربعین همانطور که در بحث راهپیمایی اربعین، تعریض معابر و پارکینگ های متعدد ضروری است، بهره مندی مردم روستا از این حرکت پرشور نیز حیاتی و مهم است.

وی یادآور شد: دوران انزوای استان ایلام و مردم دلیر آن به پایان رسیده است و وظیفه مسئولان استانی است که از فرصت گرانبهای اربعین حسینی برای ایجاد زمینه های مختلف برای توسعه، اشتغال استفاده کنند. و پیشرفت استان و با تعامل سازنده و دقیق با مسئولین کشور و در نظر گرفتن تمامی جوانب دینی، سیاسی و اقتصادی امور مربوط به تسهیل این همایش عظیم جهانی، شرایط را برای برگزاری هر چه تماشایی این رویداد فراهم می کند. با توجه به جاودانگی این حرکت و همه تمایل روزافزون مردم به شرکت در این راهپیمایی عظیم باید گفت که از این پس هیچ غفلتی از سوی مسئولین نسبت به مردم پذیرفته نخواهد شد.

محمدی تصریح کرد: تکریم زائران و خدمت به آنان امری بسیار پسندیده و منظم است و در آثار مبارک و معنوی آن برای استان و مردم آن تردیدی نیست. اما نکته قابل تامل در این موضوع این است که در استانی مانند ایلام که سالهاست رنج محرومیت را می کشد و مردم آن صنایع اشتغال زا زیادی ندارند و معضل بیکاری در اینجا متأسفانه گسترده است و باعث ایجاد اقتصادی و اشتغال می شود. در کنار این همایش بزرگ، این استان نه تنها هیچ منافاتی با عبادت زائران و محبت اهل بیت علیهم السلام ندارد، بلکه می تواند به نحوی بیانگر برکت و سعادت در این زمانه باشد. و این نعمت حکایت از وجود و نام امام حسین (ع) دارد. از این رو با ایجاد بازارچه ها و مجتمع های اجتماعی متعدد در مسیر ایلام به مهران می توان علاوه بر ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به بازدیدکنندگان زمینه ایجاد مشاغل مختلف و در نتیجه کمک به رفع بیکاری را فراهم کرد. مشکل در این استان تحقق این امر زمینه را برای جذب سرمایه و نقدینگی کلان فراهم می کند و در بلندمدت پیشرفت اقتصادی چشمگیری حاصل می شود و سایه سیاه محرومیت از زندگی مردم شریف ایلام زدوده می شود.


تلاش دولت و مجلس توسعه اربعین است

«سارا فلاحی» نماینده مردم ایلام در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: دولت تمام تلاش خود را در کنار هم قرار داده است. مجلس تا بتوانیم زیرساخت های اربعین را توسعه دهیم.»

وی افزود: برنامه ریزی دولت برای توسعه زیرساخت های اربعین و توسعه کلی آن حتی برای کشورهایی است که می خواهند از چنگال استکبار رهایی یابند.

فلاحی همچنین گفت: اربعین الگویی کامل برای سطح جهانی است که باعث می شود همه کشورها در کنار اتحاد و همدلی به توسعه و ارتقای فرهنگی و اجتماعی دست یابند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید