ارتباط تلفن همراه و سرطان مغز

ارتباط تلفن همراه و سرطان مغز

روز جدید مطالعه جدیدی که در مجله موسسه ملی سرطان منتشر شده است، هیچ ارتباطی بین استفاده منظم از تلفن همراه و سرطان مغز پیدا نکرده است.

محققان دانشگاه آکسفورد دریافتند که 0.41 درصد از زنانی که از تلفن همراه استفاده می کنند تومور مغزی دارند. در مقابل، 0.44 درصد از زنانی که هرگز از تلفن استفاده نکرده اند، تومور مغزی نیز دارند.

کریستن بری، تحلیلگر آماری و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: استفاده از تلفن همراه در شرایط عادی خطر ابتلا به تومورهای مغزی را افزایش نمی دهد.

در واقع معمولاً گفته می شد که امواج رادیویی ساطع شده از تلفن می تواند در طول مکالمه تلفنی به مغز نفوذ کند و باعث سرطان شود. این هزینه ها در سال های اخیر با ظهور ویژگی 5G افزایش یافته است.

به طور خاص، محققان دانشگاه آکسفورد به داده‌های 400000 زن انگلیسی که بین سال‌های 2001 تا 2011 سرطان نداشتند و بین 50 تا 80 سال داشتند، تکیه می‌کنند.

در ابتدا و انتهای مطالعه از شرکت کنندگان در مورد استفاده از تلفن همراه سوال شد. پاسخ آنها نیز با سوابق سلامتی آنها مقایسه شد.

محققان بررسی کردند که آیا هر شرکت کننده یکی از سه نوع مختلف تومور مغزی دارد یا خیر. (مننژیوم، تومور هیپوفیز و نوروم آکوستیک)

در این زمینه، عوامل دیگری که می توانند در گسترش تومور نقش داشته باشند، مانند سن، شاخص توده بدنی، مصرف الکل، سیگار کشیدن و ورزش در نظر گرفته شد. نتایج نشان می دهد هیچ ارتباطی بین سرطان مغز و استفاده از تلفن همراه وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید