ارتش روسیه به طور کامل منطقه لوهانسک را اشغال کرد

خبرگزاری فرانسه نیز در این زمینه گفت: عقب نشینی اوکراین به دنبال هفته ها درگیری شدید انجام شد و چهار ماه پس از تهاجم نیروهای مسکو، اکنون تصرف لوهانسک پیشروی قاطع نیروهای مسکو را نشان می دهد.

لیسیچانسک آخرین شهر بزرگ استان لوهانسک در منطقه دونباس شرقی بود که هنوز در دست اوکراین بود و با تصرف آن توسط ارتش مسکو، پیشروی به سمت کراماتورسک و اسلاویانسک در دونتسک آسان‌تر خواهد شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، پیش از این که ارتش اوکراین شامگاه یکشنبه عقب‌نشینی خود را اعلام کند، ادعاهای روسیه درباره سقوط لیسیچانسک را رد کرده بود.

گفته می شود که عقب نشینی نیروهای اوکراینی برای نجات جان آنها انجام شده است.

هفته گذشته، نیروهای روسی خواهر خواهر لیسیچانسک، سیویرودنوتسک را پس از هفته‌ها درگیری شدید تصرف کردند.

درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد، در حالی که «جان کربی» قبلاً استدلال کرده بود که این وظیفه آمریکا نیست که اوکراین را به مذاکره برای حل مناقشه با روسیه سوق دهد.

این مقام ارشد امنیتی آمریکا که دولتش علاقه مند به ادامه جنگ در اوکراین است، می گوید حتی اگر دولت جو بایدن مذاکرات روسیه و اوکراین را گامی درست به رسمیت بشناسد، موظف است اوکراین را پای میز مذاکره بیاورد.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: وقت آن رسیده که ایالات متحده به حمایت از اوکراین ادامه دهد و این کاری است که ما انجام می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید