ارتش چین چندین موشک بالستیک به سمت آب های تایوان شلیک کرد


ساعت: 13:09
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887871

رسانه های چین و تایوانی تایید کرده اند که ارتش چین چندین موشک بالستیک به سمت آب های تایوان شلیک کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های چین و تایوانی گزارش دادند که ارتش چین در جریان رزمایش بزرگ نظامی این کشور، چندین موشک به آب های تایوان شلیک کرد.

به گزارش گلوبال تایمز، «فرماندهی موشکی شرق ارتش آزادیبخش خلق چین» چندین نوع موشک متعارف را به سمت چندین هدف در مناطق شرقی تایوان شلیک کرد و این موشک ها به اهداف تعیین شده اصابت کرد.

گزارشگر کانال «Tvbs» تایوان نیز گزارش داد که وزارت دفاع تایوان دقایقی پیش تأیید کرد که ارتش چین چند موشک بالستیک DF را به سمت آب های شمال شرقی و جنوب شرقی شلیک کرده است.

به گفته این خبرنگار، مقامات تایوان گفته اند که «این اقدامات غیرمنطقی را که صلح در منطقه را تضعیف می کند» محکوم می کنند و همچنین سامانه های دفاع ضد موشکی را مستقر کرده اند.

رزمایش بزرگ و چند روزه نظامی چین امروز در آب های اطراف تایوان در واکنش به سفر جنجالی و پرتنش رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز شد. این رزمایش در ساعت 12:00 به وقت محلی (4 به وقت گرینویچ) آغاز شد و برای چند روز ادامه خواهد داشت و مناطقی در 12 مایلی تایوان را پوشش می دهد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، شامگاه سه‌شنبه با وجود اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چینی وارد جزیره تایوان شد که مقامات چینی می‌گویند این اقدام ناقض سیاست «چین واحد» است. پلوسی اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا است که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید