ارتش یمن دومین پهپاد آمریکایی را گرفت


ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811163

تنها ساعاتی پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی ام کیو وان در یمن، ارتش یمن از سرنگونی دومین پهپاد آمریکایی در استان مارب خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (جمعه) از سرنگونی دومین پهپاد ساخت آمریکا در استان مارب خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: خدا را شکر پدافند هوایی ما توانسته یک پهپاد جاسوسی ایگل اسکن ساخت آمریکا را با سلاح های مناسب سرنگون کند.

یحیی سریعاً اضافه کرد که این پهپاد در حین یک مأموریت خصمانه صبح امروز در شهر الجبه استان مارب سرنگون شد.

این بیانیه زمانی بیان شد که یحیی ساعاتی قبل از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در استان الجاو به سرعت اعلام کرد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای یمنی یک پهپاد MQ-1 ساخت آمریکا را با موشک زمین به هوا سرنگون کردند.

ارتش یمن همواره گفته است که با تداوم تهاجم ائتلاف سعودی به یمن، بر تاسیسات راهبردی و تجهیزات نظامی این کشورها تمرکز خواهد کرد. نیروهای صنعا در ماه های اخیر بارها از سرنگونی پهپادهای امیر و عربستان سعودی خبر داده اند.

عربستان سعودی به رهبری ائتلاف عربی تحت حمایت ایالات متحده، در 26 آوریل 2015 به یمن حمله نظامی کرد و زمینی، هوایی و دریایی را محاصره کرد و مدعی شد که در تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور یمن است. به قدرت

تهاجم نظامی هیچ یک از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و تنها با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، تخریب زیرساخت های این کشور و گسترش قحطی، بیماری و بیماری های واگیر همراه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید