ارتقای سلامت جسمی و روحی معلمان و دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت/ ضرورت نشاط و شادابی دانش آموزان در مدارس


ساعت: 15:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916396

معاون تربیت بدنی رئیس جمهور چهارمحال و بختیاری:

اسدی بیان کرد: بر آن شدیم تا سلامت جسمی و روحی معلمان و دانش آموزان را ارتقا دهیم و روحیه نشاط را در مدارس تقویت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ فخرالدین اسدی معاون تربیت بدنی چهارمحال و بختیاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال دومین یادواره شهدای تربیت بدنی دانش آموز در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین، نتیجه تحول حکومت مردمی، بیانیه گام دوم انقلاب، نشاط دانش آموزان و …. از جمله برنامه های اعلام شده برای سال جاری در حوزه تربیت بدنی است.
اسدی به مهم ترین برنامه های معاونت تربیت بدنی و تربیت بدنی اشاره و بیان کرد: ارتقای منابع آموزشی، ارتقای سلامت جسمی و روانی معلمان، تقویت روحیه نشاط و شادابی در مدارس، زیرساخت های بهداشتی و …. از نظر کاری ما خودمان را راه اندازی کرده ایم.
وی با اذعان به اینکه برنامه های معاونت تربیت بدنی گسترش یافته است، گفت: به دنبال مهارت حرکتی، بازی و ورزش، سلامت و تغذیه سالم در مدارس هستیم و در دستور کار قرار دارد. خودمان را تنظیم کردیم.
اسدی با بیان اینکه محرومیت زدایی نیز از برنامه های اولویت دار ماست، گفت: برنامه های تربیت بدنی جایگزین و تربیت بدنی را نهادینه کرده ایم و در نظر داریم خانواده ها را در برنامه های تربیت بدنی مشارکت دهیم.
وی تصریح کرد: برنامه های ما ایجاد 40 چمن مصنوعی، 10 ساعت تربیت بدنی و 10 ساعت آموزش بود و تاکنون 30 چمن مصنوعی و 10 ساعت تربیت بدنی ایجاد شده است.
اسدی با تاکید بر اینکه طرح شهید هرازی با روحیه تقویت و مشارکت اولیا در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بیش از 2 هزار مدرسه در این استان وجود دارد و 2 هزار المپیاد نیز بسته به مدارس در نظر گرفته ایم.
وی افزود: در برنامه خود ورزش معلمان، انجمن های ورزشی درون مدرسه ای و انجمن علمی معلمان تربیت بدنی را در نظر گرفته ایم که برای اولین بار در استان برگزار می شود.
اسدی با تاکید بر اینکه باید برای پیشگیری از چاقی اقداماتی انجام شود، یادآور شد: برای شادابی و پیشگیری از چاقی 30 دقیقه فعالیت بدنی برای دانش آموزان در نظر گرفتیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات دانش آموزان را در 65 رشته ورزشی و در 3 مقطع آموزشی آغاز می کنیم و امیدواریم اعزام آنها به مسابقات جهانی را در دستور کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید