اردبیل به یکی از مراکز تولید واکسن در کشور تبدیل شد

ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795826

استاندار اردبیل در دیدار با نخبگان علمی واکسیناسیون کشور گفت: اردبیل به یکی از مراکز تولید واکسن در ایران تبدیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، سید حامد عاملی در دیدار با نخبگان علمی واکسیناسیون کشور، با اشاره به وجود مجتمع تولید واکسن در حال احداث در استان، از آمادگی سرمایه گذاران جدید برای راه اندازی خط تولید واکسن انسانی و حیوانی و آزمایشگاه بیولوژیک در استان خبر داد. استان اردبیل وی گفت: اردبیل به شهر واکسیناسیون کشور تبدیل می شود و بیشترین نیاز کشور به واکسن های وارداتی از خارج را تامین می کند.

وی افزود: از علاقمندان به سرمایه گذاری در حوزه های علمی و دانش بنیان با تامین منابع مالی و زمین مورد نیاز حمایت می کنیم و با نخبگان و چهره های علمی که دانش و مهارت لازم را دارند و می توانند علم را به ثروت تبدیل کنند همکاری خواهیم کرد. . من اجازه میدهم.

استاندار اردبیل با تقدیر از جایگاه علمی عسگر عبدلی کاندیدای سرمایه گذاری در تولید واکسن اردبیل که از اعضای هیأت علمی انستیتو پاستورال ایران و متخصص ویروس شناسی در کشور نیز می باشد، گفت: علم را ارج نهیم. در سمت دکتر عبدلی، وی قول داد تا مدرسه روستایی را که این چهره علمی در آن واکسن تاج ایرانی تولید می کند، بازسازی کند.

2b8af185 4250 4595 9fd6 e44d2b24160e خبر خاکستری

استاندار اردبیل با اشاره به توجه دولت و مجلس به مباحث تولید علمی و فناوری و توزیع اعتبارات در برنامه پنج ساله هفتم توسعه، در این خصوص گفت: هم منابع مالی و هم حمایت های معنوی را شاهد باشیم. رشد و شکوفایی این واحدها

عسگر عبدلی سرمایه گذار طرح تولید واکسن استان نیز گفت: تولید 1200 متر مربع واکسن زمینی در 3 فاز تولید واکسن انسان، دام و آزمایشگاه با سرمایه گذاری 100 میلیارد تومان در اردبیل اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید