اردکان نقشه تاج کشور را نارنجی کرد/ به روایت اردکان; آیا موج ششم در راه است؟

ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803003

نقشه رنگی کشور تاج اعلام شده و تنها رنگ نارنجی شهر اردکانی است که در گذشته سابقه آغاز قله های تاج از این شهر را داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، روز گذشته نقشه رنگی جدید مراسم تاج گذاری کشور منتشر شد که در آن 403 شهر آبی، 44 شهر زرد، یک نارنجی و بدون قرمز است.

با افزایش تعداد بستری ها در کشور اخیراً 32 شهر از حالت آبی تاج و تخت خارج و در حالت زرد قرار گرفتند، اما نکته قابل توجه در نقشه تاج کشور وجود رنگ نارنجی متعلق به شهرستان اردکان یزد است. ، که از اوج ششم هشدار می دهد.

554ba628 171a 4c22 a6e2 e2262bd68405 خبر خاکستری

60 درصد اردکانی ها نوبت سوم را دریافت نکردند

مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا به دلیل نارنجی بودن اردکان در نقشه رنگی کشور گفت: از نظر واکسیناسیون و تزریق واکسن، اردکان یکی از سه شهر برتر استان است.

وی افزود: استقبال شهروندان اردکانی هنگام تزریق دوز اول و دوم بسیار خوب بود و آمار قابل قبولی نیز ثبت شد، اما هنگام تزریق نوبت سوم برای افراد بالای 18 سال در اردکانی تنها 42 نفر اقدام به این کار کردند که قابل قبول است خیر و حدودا 60 درصد از کسانی که می توانستند این کار را انجام دهند هنوز این کار را نکرده اند.

بیش از 60 درصد اردکانی ها به ماسک اعتقادی ندارند

شریفی با اشاره به وضعیت نامطلوب رعایت نکات بهداشتی در کشور و استان یزد، اذعان داشت: تا ابتدای هفته جاری آمار استفاده از ماسک در استان یزد 39 درصد و فاصله گذاری اجتماعی بوده است. 33 درصد

معاون فنی مرکز بهداشت یزد وضعیت ماسک را در بین اهالی اردکانی 40 درصد دانست و گفت: مسافت شهر اردکانی 34 است و جزو سه شهر اول این دو منطقه است.

وی یکی از دلایل وضعیت تاج گذاری اردکان را مشکل قاچاق و حمل و نقل کالا دانست و افزود: اردکان تنها شهرستانی است که علاوه بر یزد از بهره مندی از آزمایشگاه کووید 19 و نمونه برداری تاج در اردکان بیشتر می شود. نسبت به شهرهای دیگر

شریفی با بیان اینکه سیستم رنگ‌آمیزی کشور بر اساس آمار بیمارستان‌های عروق کرونر است، گفت: این لکه‌ها به موارد سرپایی رسیدگی نمی‌کند و بیشتر به بحث بستری‌ها توجه می‌شود.

ابتدای تاج کشور از اردکان جاری می شود!

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به اینکه اردکان جزو اولین شهرهایی بود که در همه موج های کرونا در تاج حضور داشت، افزود: اگر به امواج کرونا در کشور توجه کنیم، اردکان جزو اولین هاست. شهرستانها برای شرکت در هر پیک و همچنین اولین شهر است.« که از آن بیرون می آید.

c8ee627c 2525 4b33 b23d 2595e7872b48 خبر خاکستری

رنگ های اعلام شده می تواند به کنترل وضعیت تاج در کشور و استان یزد کمک کرده و از ورود ششمین قله تاج جلوگیری کند، البته این کنترل شرایط نیازمند همراهی و همکاری مردم است.

مسئولان کشور باید تا حدودی نسبت به وضعیت ولیعهد هشدار دهند تا با مردم همکاری نکنند. نمی توان از آسیب های جبران ناپذیر جلوگیری کرد، بنابراین همانطور که کارشناسان بهداشت خاطرنشان می کنند، رعایت پروتکل ها و آمار واکسیناسیون باید به بیش از 90 درصد برسد تا بدن در برابر این ویروس که در خانه می سوزد در امان باشد.

گزارش محمدجواد حق پور

دیدگاهتان را بنویسید