ارزیابی کیفیت افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی در مجلس

ارزیابی کیفیت افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی در مجلس

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، با اعلام دعوت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح جزئیات این جلسه گفت: افزایش کیفیت حقوق برای جلسه افزایش می یابد. از (یکشنبه) هفته آینده 22 ژوئن 1401 برگزار می شود.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس مصوبه 19.12.1400 شورای عالی کار مقرر شد از ابتدای سال 1401 57.4 درصد به حقوق کارگران کشور اضافه شود. از سوی دیگر، طبق ماده 96 قانون بیمه سلامت، صندوق تامین اجتماعی موظف است میزان کلیه مستمری ها، مستمری های از کارافتادگی کلی و مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی حداقل یک بار در سال با رعایت ماده 111 قانون افزایش دهد. در این قانون این مستمری نباید کمتر از حداقل دستمزد کارگران عادی باشد، اما علیرغم تصویب هیئت امنای تامین اجتماعی در تاریخ 1401/07/02 در مصوبه دولت تنها 57.5 درصد افزایش حداقل دستمزد اعمال شده است. افزایش 38 درصدی در سایر مقاطع بالاتر از حداقل مستمری که مورد اعتراض برخی از عزیزترین مستمری بگیران کشور بود محقق نشده است.

وی با تاکید بر غیردولتی بودن تامین اجتماعی و پرداخت مستمری و مستمری به این سازمان از محل درآمدهای این سازمان و عدم تحمیل بار مالی جدید بر دوش دولت، گفت: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی سازمان تلاش خواهد کرد با دعوت از نمایندگان کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی و با رعایت مصالح این مجموعه با همکاری دولت و وزیر، کلیه تصمیمات پیشنهادی اتحادیه ها و کانون های بازنشستگی بیمه ای مورد بررسی قرار گیرد و اقدامات عاجل انجام شود. برای اجرای قانون و تامین معیشت مستمری بگیران در کشور اتخاذ شود.

اسماعیلی گفت: حفظ کرامت و حقوق قانونی بازنشستگان عزیز از وظایف و وظایف ذاتی کمیسیون اجتماعی و از خط قرمزهای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است و مورد تاکید اعضای کمیسیون اجتماعی است. قانون را به طور کامل اعمال خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: مستمری بگیران همواره در اقصی نقاط کشور جزو حامیان نظام و انقلاب بوده اند و تمام تلاش خود را برای رشد و شکوفایی کشور و انقلاب اسلامی به کار بسته اند. اجازه چنین خواسته های صنفی را می دهد و سوء استفاده بیگانگان و ضد انقلابیون و دشمنان این کشور را تضمین می کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه اخیر کمیسیون اجتماعی به رئیس جمهور مبنی بر درخواست اجرای کامل مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، تاکید کرد: بازنشستگان به ویژه مستمری بگیران تامین اجتماعی طبق قوانین مقرر به کار گرفته شده و برای احقاق حقوق این قشر زحمتکش از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید