ارز ترجیحی امروز سهمی در اقتصاد کشور ندارد / دلیل اصلی مشکلات اقتصادی ما عدم استفاده صحیح از یارانه ها است

زمان: 09:57
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777499

عضو کمیته برنامه و بودجه در مصاحبه با دانا:

یکی از اعضای برنامه و کمیته بودجه مجلس با اشاره به لغو ارز 4200 تومانی ، گفت: امروز توزیع ارز ترجیحی تقریباً هیچ نقشی در اقتصاد کشور ندارد و توزیع این ارز فقط در تنها یک چهارم نیاز کشاورزان. “

محسن زنگنه ، عضو کمیته برنامه ، بودجه و حساب های مجلس شورای اسلامی ، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در تصمیم لغو ارز 4200 تومانی آمده است: «امروزه توزیع ارز ترجیحی تقریباً سهمی در اقتصاد کشور ندارد و این ارز تنها در بخش خوراک موثر بوده است. تا به امروز ، توزیع این ارز در این بخش تنها یک چهارم نیاز کشاورزان را برآورده کرده است. “بیشتر نیازهای آنها هنوز توسط بازار آزاد برآورده می شود.

وی گفت: با توجه به تجربیات کشور در سال های اخیر ، از تأثیر توزیع چنین یارانه ها ، به این نتیجه رسیده ایم که با حذف این نوع یارانه (پرداخت به ارز ترجیحی) از طریق روش های جایگزین می توان به نتایج بهتری دست یافت و کارایی با کارایی بیشتر “

زنگنه ادامه داد: عمده مشکلات اقتصادی امروز کشور ناشی از عدم استفاده صحیح از این نوع یارانه های نقدی است. پیشنهادات جایگزینی برای حذف این سیاست اقتصادی وجود دارد که با برنامه ریزی به گونه ای که تورم را تحت تأثیر قرار ندهد ، می توان ضمن اجتناب از شوک روانی ، این سیاست های مالی را اجرا کرد.

سخنگوی کمیته ویژه رونق صنعتی گفت: پیشنهاد من این است که در شرایط فعلی صادرات کارت های هوشمند منطقی نیست و این امر در شرایط فعلی ممکن است م effectiveثر و مفید نباشد ، زیرا کالاها در حال حاضر یارانه هستند (4200 جلدها). “) آنها بسیار محدود هستند.

وی توضیح داد: مواد مخدر و خوراک دام رایج ترین ویژگی های این ارز است ، صدور کارت برای استفاده از این میزان یارانه راه خوبی نیست و ممکن است موضوع دارو توسط شرکت های بیمه مدیریت شود که این امر باعث افزایش شفافیت در توزیع می شود. و نظارت “. در زمینه خوراک دام ، می توانیم این توزیع رایانه ای را در مرحله پس از ذبح یا در منطقه تخم مرغ در منطقه توزیع اعمال کنیم.

نماینده مردم گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دلیل وجود سیستم های تخصصی و تجربه به دست آمده در سال های اخیر ، امروز کنترل کامل بر توزیع محصولات کشاورزی و دام و طیور را در دست دارد. امروز ما در زمینه توزیع این محصولات به شرایط پایداری رسیده ایم. وزارت کشاورزی دارای یک شبکه اطلاعاتی منظم است که به ما امکان می دهد یارانه هایی را که در ابتدای زنجیره اعطا می کنیم تا انتهای زنجیره تولید توزیع کنیم.

وی در پایان گفت: دولت این توانایی را دارد که ثبات بازار را بازگرداند و با تامین بخشی از هزینه با تامین قیمت بیشتر از کشتارگاه ها که قطعا هزینه کمتر از توزیع 4200 تن دارد ، از ثبات بازار جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار راه دانا ؛ رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی با مردم گفت: جلسات مختلفی برای بحث حذف 4200 جلد تشکیل شده است و پولی که باید روی توده مردم تأثیر بگذارد با این ارز به جیب دلالان رفته است. “این مشکل باید اصلاح شود. ما به طور شگفت انگیزی این موضوع را دنبال نخواهیم کرد و بازار و اقتصاد را تکان نخواهیم داد.

سید احسان هندوزی ، وزیر اقتصاد ، در مورد ارائه کارت اعتباری مصرف کننده ، به جای اختصاص 4200 ارز برای واردات کالاهای اساسی ، گفت: کسانی که به این منابع دسترسی دارند موافق هستند.

وزیر اقتصاد افزود: البته این موضوع یکی از پیشنهاداتی است که در ستاد اقتصادی دولت ارائه شده است و امیدواریم به محض تصمیم گیری در این راستا بتوانیم از مصرف کننده به نحو احسن حمایت کنیم. به “

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید