ارز 4200 جلدی دارو حذف شد

ارز 4200 جلدی دارو حذف شد

روز جدید : بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با بیان اینکه ارز ترجیحی دارو در سال جاری لغو شده است. وی گفت: امسال از نظر دارویی ارز ترجیحی حذف شده است و شرکت ها دیگر تاخیری در دریافت مواد اولیه با ارز ترجیحی ندارند چرا که این فرآیند زمان بر بوده است.

بهرام عین اللهی در دیدار با کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سال 1401 را با فرمایشات مقام معظم رهبری آغاز کردیم و رضایت ایشان از عملکرد جامعه سلامت کشور نقطه عطفی برای ما و ما بود. تعهد افزایش می‌یابد، مسئولیت بیشتر می‌شود. «مقام معظم رهبری نسبت به علم و دانش حساس هستند و همیشه به جامعه علمی احترام می‌گذارند.

وی افزود: دانشگاه محل علم و دانش و دانش است، اگر هر کدام از ما توانستیم در دانشگاه نقش آفرینی کنیم به دلیل همین ویژگی است. برای رشد کشورمان به یک دانشمند نیازمندیم. کشور ما در بسیاری از زمینه ها درخشید. به خصوص در زمینه تاج، جزو 10 کشور برتر مبارزه با تاج در جهان هستیم.

عین اللهی خاطرنشان کرد: در سال های قبل از انقلاب کشور ما چندان شناخته شده نبود، اما امروز ایران به عنوان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری شناخته می شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه حوزه دانش در کشور گفت: مقام معظم رهبری بر موضوع دانش بنیان تاکید کرده اند و باید در این مسیر گام های موثرتری برای خودکفایی برداریم. امروز بنیان دانش برای ما یک وظیفه شرعی است و باید دانش و پژوهش خود را توسعه دهیم تا دانش بنیان شویم و از مراکز تحقیقاتی کاربردی تری استفاده کنیم. اکنون مقاله یک ابزار است نه یک پایان و ما نباید فقط مقاله را منتشر کنیم. ما باید یک ریل جدید بسازیم. در برخی از دانشگاه ها، شهرهای علم و فناوری پیش بینی می کنند که این یک ایده عالی است.

وی گفت: امسال از نظر دارویی ارز ترجیحی حذف شده است و شرکت ها دیگر تاخیری در دریافت مواد اولیه با ارز ترجیحی ندارند چرا که این فرآیند زمان بر بوده است. ما همچنین در مورد واکسن تاج پیشرفت زیادی داشته ایم.

وزیر بهداشت در این نشست به موضوعات میان رشته ای، استفاده مفید از امکانات موجود، پیوند علوم بالینی و پایه در مراکز تحقیقاتی و مدیریت تخصصی پرداخت و در خصوص بهسازی اورژانس گفت: اورژانس برای ما در اولویت است. خوشبختانه با هوشمندسازی خدمات اورژانس، هر اتفاقی در هر نقطه از کشور بیفتد، بلافاصله به اورژانس اطلاع داده خواهد شد. امسال با وجود افزایش تصادفات رانندگی تلفات جانی کمتر از سال های گذشته است. این به این دلیل است که سیستم اضطراری توسعه یافته است.

وی در پایان در خصوص فعالیت های بهداشتی نوروزی گفت: در ایام نوروز کادر بهداشت تلاش زیادی کردند. با این حجم مسافر در شهرهای مختلف نظارت مکرر بهداشت محیط مغفول نمانده است و باید از این بابت تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید