ارز 4200 حذف نمی شود. ریال به صورت کارت به افراد پرداخت می شود

زمان: 08:58
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1776982

رئیس کمیته اقتصادی مجلس با اشاره به برنامه ما برای توزیع مابه التفاوت 4200 تن ارز و ارز آزاد در قالب کارت اعتباری برای مصرف کننده ، گفت: 4200 تن ارز حذف نمی شود ، اما مشکل اینجاست که میوه های آن باید بین کاربر توزیع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسئله ارز ترجیحی 4200 تومان ، با توجه به اجاره بها و فسادی که به دلیل تفاوت ما با ارز بازار آزاد و افرادی که از ارز پایه ای که در سالهای گذشته با 4200 تومان توزیع شده بود ، سود نمی برند ، و تاثیر کم آن روی میز مردم ، در برنامه عنوان امشب بررسی شد.

محمدرضا پورابراهیمی ، رئیس کمیسیون اقتصادی مایلز ، ضمن حضور در برنامه موضع مایل در مورد نحوه استفاده از ارز 4200 تومانی ، گفت: قیمت.

وی افزود: در محل دریافتیم که قیمتی که مصرف کننده برای کالاهایی با ارز ترجیحی می پردازد با قیمتی که برای واردات آنها پرداخت می کند بسیار متفاوت است. ، و کالاهایی که باید با ارز دلخواه و ارزان در اختیار مردم قرار می گرفت گران شد و این عامل باعث رانت و فساد در اقتصاد شد. در نتیجه ، سال گذشته برای بودجه 1400 به دولت پیشنهاد کردیم که یا نظارت دقیق و دقیقی بر توزیع این ارز ایجاد کند ، یا یک کارت اعتباری به صورت تفاوت قیمت بین قیمت مصرف کننده در اختیار مصرف کننده قرار دهیم. ارز ترجیحی و ارز آزاد

پور ابراهیمی با اشاره به ترجیح مجلس برای “توزیع مابه التفاوت 4200 تن با ارز آزاد به عنوان کارت اعتباری برای مصرف کننده” ، در مورد مزایای این روش گفت: در این روش نحوه قاچاق کالاهایی که دارای کاهش قیمت ها در کشور بسته است کار می کند. فقط شهروندان کشور ما از این منابع ، جلوگیری از صادرات مصنوعی که درآمد مفیدی برای کشور به همراه ندارد و چندین مزیت دیگر این روش بهره مند می شوند. در نتیجه ارز 4200 تومانی حذف نمی شود ، اما بحث این است که میوه های آن بین مصرف کننده توزیع می شود.

هادی گوامی ، یکی دیگر از وزرای مهمان اقتصاد نیز درباره تأثیر 4200 تن بر اقتصاد کشور گفت: “شاخص تورم متوسط ​​در سه سال گذشته (پس از شوک ارزی) بیش از 120 درصد بود ، در حالی که نکات مهم در سبد خانواده مانند گوشت گوسفند ، ما 186 درصد افزایش قیمت داشتیم ، که نشان می دهد هیچ یک از ارزهای ترجیحی روی میز نیامد.

وی افزود: توزیع این ارز ، بسیاری از خسارت های دیگر مانند اتلاف منابع ارزشی ارزشمند در بی حاصل ترین و گسترده ترین ، اجاره داده شده است.

گوامي تاكيد كرد كه براي برخي كالاهايي كه شديدا وابسته به واردات هستند ، ميزان ارز مورد نظر بايد تحت نظارت شديد به دست توليد كننده برسد و در مورد كالاهايي كه وابستگي زيادي به واردات ندارند ، موضوع بايد با صدور كارت اعتباري مديريت شود. به

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید