ارسال دومین دارو برای بیماران SMA مشخص نیست


ساعت: 16:23
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888818

مدیرکل داروها و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از ورود دومین محموله داروهای بیماران SMA به کشور خبر داد و گفت: داروی خوراکی Risdiplam به عنوان تنها داروی خوراکی بیماران SMA ارائه شد. صلاحیت قضایی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ 19 آذرماه سال گذشته پس از پایان جلسه مشترک هیات دولت و نمایندگان مردم، رئیس جمهور از خانواده بیماران SMA که در روزهای اخیر مقابل مجلس تجمع کرده بودند بازدید سرزده و پس از استماع مشکلات صورت گرفت. از این خانواده ها که عموماً خواستار واردات دارو بودند اسپینرازا و ریسدیپلام بودند. دستور داد هر چه زودتر این داروها وارد شود.

این رویه علیرغم زمان بر بودن مراحل ثبت سفارش و سایر مسائل مربوط به خرید و واردات دارو، آن هم در شرایط تحریم که برخلاف پروتکل های بین المللی غرب، داروها را در فهرست تحریم ها قرار داد. اقلام اما در اولین روزهای مردادماه امسال اولین محموله دارو وارد کشور شد یعنی . اسپین رازا و امروز ارسال با ریسدیپلام که نام دیگر اوریسادی است از گمرک معاف است تا در اسرع وقت روند بهبودی و آرامش این بیماران انجام شود. اقدامی که شاید زبان خوانندگان مخالف را کوتاه کرده باشد!


***

حمیدرضا اینانلو در تشریح نحوه ورود داروی خوراکی بیماران SMA به کشور گفت: با گذشت یک هفته از عرضه داروی تزریقی اسپین رازا برای بیماران SMA دومین محموله داروی این بیماران با نام Risdiplam روانه بازار شد.

وی با بیان اینکه اولین محموله وارداتی اسپین رازا 400 ویال بوده است، گفت: 500 بطری شربت ریزیدیپلام وارداتی نیز با موافقت معاونت پزشکی وزارت بهداشت در اختیار این بیماران قرار می گیرد.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای تامین داروی بیماران SMA با دستور ریاست محترم جمهوری در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار گرفته و محموله های بعدی به تدریج وارد کشور خواهد شد.

3dad4403 7375 4c07 95e8 ea3ea46384e9 خبر خاکستری


به گزارش دانا؛ بهرام چاین در اخبار از پنجم مرداد ماه سال جاری ورود اولین محموله داروهای بیماران SMA به کشور خبر داد و در این خصوص گفت: سازمان غذا و دارو پیرو دستور رئیس جمهور مبنی بر لزوم تامین دارو برای بیماران مبتلا به SMA، دستور داده است که تمهیدات لازم برای ثبت سفارش و انتقال مالی برای تامین سریع دو قلم داروی این بیماران انجام شود. در یک شغل


اخبار مرتبط؛

دیدگاهتان را بنویسید