ارسال سلاح های غربی به اوکراین اوضاع را پیچیده کرده است


ساعت: 22:39
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916633

امیر عبداللهیان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه فنلاند:

وزیر امور خارجه گفت: ایران با ادامه جنگ از جمله در اوکراین مخالف است و معتقدیم ارسال بدون محدودیت تسلیحات آمریکایی و اروپایی به اوکراین شرایط را پیچیده‌تر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در گفت و گوی تلفنی حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان و پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند که به درخواست طرف فنلاند انجام شد، آخرین وضعیت روابط دوجانبه، آخرین تحولات کشورمان بررسی شد. کشور، مهاجرین و آوارگان افغان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برخی موضوعات مورد علاقه طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیر عبدالاخیان با اشاره به سفر سال گذشته پکا هاویستو همتای فنلاندی خود به تهران، روابط موجود بین دو کشور را در مسیر درستی خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت بحران اوکراین گفت: جمهوری اسلامی ایران با ادامه جنگ از جمله در اوکراین مخالف است و معتقدیم که ارسال بی محدودیت تسلیحات آمریکایی و اروپایی به اوکراین باعث شده است. اوضاع را پیچیده تر کرد.

امیر عبدالخیان همچنین به همتای فنلاندی خود از آخرین وضعیت مذاکرات برای رفع تحریم ها اطلاع داد.

پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند نیز از شنیدن آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم ها تشکر کرد و بر حمایت خود از از سرگیری توافق هسته ای تاکید کرد.

وی در خصوص افغانستان نیز از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در پذیرش پناهجویان و پناهجویان افغانستانی قدردانی کرد و افزود: فنلاند آمادگی ادامه همکاری با ایران را در زمینه کمک به مهاجران و پناهجویان افغانستانی دارد.

در این گفتگوی تلفنی طرفین با اشاره به روابط دیپلماتیک نود ساله دو کشور و همچنین برخی مسائل کنسولی بر تقویت روابط دوجانبه تاکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید