ارمنستان علاقمند به امضای توافقنامه بین ایران و اتحادیه اوراسیا است


ساعت: 17:39
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841905

نخست وزیر ارمنستان بر اهمیت توجه به علاقه ایروان به انعقاد قرارداد تجارت آزاد کامل بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا گفت که ایروان علاقمند به دستیابی به توافق بین ایران و اتحادیه است.

وی گفت: در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، توسعه مکانیسم‌هایی برای به حداقل رساندن خطرات و چالش‌های اقتصاد جهانی که در ماه‌های اخیر ابعاد و عمق بی‌سابقه‌ای پیدا کرده است، مهم است.

به گفته پاشینیان، بهتر است برای گسترش و تعمیق روابط تجاری و اقتصادی و ایجاد همکاری ها به فکر توسعه پروژه های آزمایشی و رویدادهای مشترک باشیم. وی همچنین بر برقراری روابط با کشورهای ثالث تاکید کرد و گفت: توجه به علاقه ارمنستان به انعقاد قرارداد تجارت آزاد کامل بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را مهم می دانم. تجربه توافق موقت با تهران به وضوح جذابیت بازار ایران و چشم انداز تعمیق بیشتر همکاری ها را نشان می دهد. ما همچنین می خواهیم مذاکرات برای توافق بین اتحادیه و اندونزی را آغاز کنیم.

نخست وزیر ارمنستان گفت: هشت سال از امضای توافقنامه تاسیس اتحادیه اقتصادی اوراسیا می گذرد و این اتحادیه برای سایر کشورها بسیار امیدوارکننده و جذاب است.

وی افزود: این نشان دهنده راهبرد توسعه تا سال 2025 است. ما باید اولویت های توسعه اتحادیه خود را برای آینده مشخص کنیم. ما باید زمینه های جدیدی را برای همکاری کشف کنیم. ما به عنوان ابزاری برای سازگاری، اهمیت زیادی برای تداوم آرامش یک سیاست اقتصاد کلان منسجم که مهمترین وظایف را مشخص می کند، قائل هستیم. ما ادامه کار برای حفظ ثبات اقتصاد کلان را ضروری می دانیم.

به گزارش فارس، روز گذشته نخستین مجمع اقتصادی اوراسیا در پایتخت قرقیزستان برگزار شد. با بیش از 2500 شرکت کننده از 15 کشور، این مجمع به یکی از بزرگترین رویدادها در فضای اوراسیا برای بحث در مورد ادغام اوراسیا در عصر تغییرات جهانی تبدیل شده است.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید