اروپایی ها باید تحریم ها را به طور کامل لغو کنند/ خواسته های ایران در برجام روشن و منطقی است

ساعت: 09:08
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783385

محمود ابازاده مشکینی با بیان اینکه خواسته‌های ایران بسیار روشن و منطقی است، گفت: اروپایی‌ها باید تحریم‌ها را به‌طور کامل لغو کنند و سازوکار و مکانیزمی را پیشنهاد دهند که تضمین‌کننده اجرای تعهدات باشد تا در آینده هیچ کشور دیگری از برجام خارج نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود عباس زاده مشکینی در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به اعلام آغاز مذاکرات ایران و 1+5، گفت: مذاکرات در جایی باقی ماند که آمریکا به طور یکجانبه از برجام خارج شد و آنها نه تنها به تعهدات خود برای لغو تحریم ها عمل نکردند، بلکه اعمال کردند. تحریم های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی ها باید سازوکاری را پیشنهاد و اتخاذ کنند که پس از این ماده به صورت یکجانبه از این توافق خارج نشود و البته اروپایی ها نیز باید به تعهدات خود عمل کنند و مهم این است که آنها لغو می شوند.

وی تاکید کرد: اروپایی‌ها باید تحریم‌ها را به طور کامل لغو کنند و سازوکار و سازوکاری را پیشنهاد کنند تا اطمینان حاصل شود که تعهدات انجام می‌شود تا در آینده هیچ کشور دیگری از برجام خارج نشود.

عباس زاده مشکینی با بیان اینکه اروپایی ها باید درباره خسارت ما تصمیم بگیرند، گفت: در حال مذاکره برای توافق هستیم و توافق می کنیم که طرفین به تعهدات خود عمل کنند. یعنی چیزی می دهیم و چیزی می گیریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق توافق، بدهی خود را داده ایم و طرف مقابل به بدهی خود عمل نکرده و چک طرف مقابل برگشت داده شده است.

با اشاره به موارد فوق و بیان اینکه اگر اروپایی ها می خواهند با ما پای میز مذاکره بنشینند باید در چک برگشتی خود تکلیف را مشخص کنند، خاطرنشان کرد: موضع ما کاملا مشخص است و توپ در زمین اروپا است و باید آن را بگیرند. اقدامات و همچنین درخواست های ما کاملا واضح و منطقی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید