اروپا بار دیگر در کانون اپیدمی تاج قرار گرفت

ساعت: 11:19
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1781734

مدیر منطقه اروپا سازمان بهداشت جهانی هشدار داد: با گسترش تاج دلتا و توقف واکسیناسیون در برخی مناطق، این قاره بار دیگر به کانون جهان تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هانس کلوگه، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای اروپا، هشدار داد که اروپا در حال بازگشت به مرکز همه‌گیری است و به دلیل شیوع دلتا و توقف تلاش‌های واکسیناسیون در چندین منطقه، به رکورد تعداد موارد نزدیک می‌شود.

به گزارش وب سایت خبری اکسیوس، آلمان روز پنجشنبه بالاترین تعداد نتایج مثبت کرونا را در یک روز از زمان آغاز همه گیری اعلام کرد.

هانس کلوگه، مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا گفت: «اروپا در چهار هفته گذشته شاهد افزایش 55 درصدی موارد جدید بوده است. “ما در مقطع حساس دیگری از زمان ظهور مجدد همه گیری هستیم.

وی با بیان اینکه تنها در هفته گذشته یک میلیون و 800 هزار مرگ جدید و حدود 24 هزار مرگ در منطقه اتحادیه اروپا به ثبت رسیده است، گفت: اگر در این مسیر بمانیم، تا اول فوریه سال آینده شاهد نیم میلیون مرگ دیگر بر اثر کووید خواهیم بود. 19. ما در اروپا و آسیای مرکزی هستیم و 43 کشور در منطقه ما در یک مقطع زمانی با فشار زیاد تا شدید (کمبود) تخت بیمارستانی مواجه خواهند شد.

وی گفت: در جاهایی که واکسیناسیون کم است، مانند بسیاری از کشورهای بالتیک، اروپای مرکزی و شرقی و بالکان، میزان بستری در بیمارستان بالاست.

وی تاکید کرد: در کنار واکسیناسیون سریع و گسترده، آزمایش، تشخیص عفونت، تهویه داخلی و فاصله گذاری فیزیکی بخشی از مبارزه با بیماری عروق کرونر قلب است.

کلوگ گفت: «ما باید تاکتیک‌های خود را تغییر دهیم و از واکنش تقویت عروق کرونر به سمت جلوگیری از وقوع این اتفاق در وهله اول حرکت کنیم.

پیش از این، مقامات آلمانی نسبت به چهارمین اپیدمی کرونری و تاخیر در واکسیناسیون انبوه در مقایسه با کشورهای بلوک غربی در اروپا هشدار داده بودند، زیرا همزمان با دولت انتقالی در آلمان بود.

در حالی که سطح محدودیت های بهداشتی مانند پوشیدن ماسک در حمل و نقل عمومی بالا است، آلمان و همسایه جنوبی آن اتریش از نظر واکسیناسیون از دیگر کشورهای اروپای غربی عقب هستند. 66 درصد از جمعیت آلمان به طور کامل واکسینه شده اند، در مقایسه با 68 درصد در فرانسه، 71 درصد در ایتالیا و 80 درصد در اسپانیا.

با این حال، یک مطالعه به سفارش وزارت بهداشت آلمان نشان می دهد که بعید است سطح واکسیناسیون در آینده نزدیک بهبود یابد. 65 درصد از کسانی که تاکنون از واکسینه شدن خودداری کرده اند می گویند در دو ماه آینده “واکسن نخواهند زد” در حالی که 23 درصد دیگر می گویند “احتمالا” واکسینه نخواهند شد.

در همین راستا، اخیراً سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که قاره اروپا تنها منطقه ای در جهان است که افزایش مرگ و میر و مرگ و میر ناشی از کرونا را گزارش می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید