اروپا در برابر تهدید اختلال در صادرات انرژی روسیه مجبور به عقب نشینی شد / احتمال افزایش قیمت انرژی در فصل زمستان در اروپا

وی با بیان اینکه بحران انرژی که در جهان به وجود آمده به جنگ روسیه و اوکراین برمی گردد، گفت: با اجماع کشورهای عضو ناتو علیه روسیه، آنها می خواستند با اعمال فشار بر روسیه و اعمال تحریم، از سلطه روسیه جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه روسیه از فرصت های خود نهایت استفاده را کرده است، اظهار داشت: از مهمترین قابلیت های روسیه تسلط بر منابع انرژی و وابستگی اروپا به نفت و گاز روسیه است که روسیه از آن نهایت استفاده را می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: روسیه کشورهای اروپایی را به تحریم انرژی تهدید کرد که در نتیجه روسیه صادرات گاز به اروپا را در ابتدا به 40 درصد و بعد به 20 درصد کاهش داد و انرژی را به صفر رساند.

وی توقف صادرات گاز روسیه به کشورهای اروپایی را موجب افزایش 400 درصدی قیمت گاز در ماه های اخیر دانست و گفت: افزایش قیمت انرژی فشار مضاعفی بر مردم کشورهای اروپایی وارد کرده و زندگی را برای مردم سخت کرده است. در اروپا.

مرادی با بیان اینکه قیمت انرژی در اروپا در فصل سرما ممکن است افزایش یابد، ادامه داد: روسیه تهدید کرد که از این ابزار در دست خود بیشتر علیه کشورهای اروپایی استفاده خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اگر بحران انرژی در اروپا حل نشود و روسیه صادرات انرژی را متوقف کند و کشورهای اروپایی را تحریم کند، قیمت انرژی در جهان به شدت افزایش می یابد و این افزایش قیمت فراتر از توان اقتصاد کشورهای غربی خواهد بود. . .

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا طرحی برای جلوگیری از این بحران با تعیین سقف قیمتی برای نفت و گاز روسیه ارائه کرده است تا اگر کشوری بالاتر از این قیمت بخواهد برای تامین نفت و گاز با روسیه قرارداد ببندد. شود ادامه داد: با این طرح آمریکا به دنبال این بود که کشورها را از خرید نفت و گاز روسیه باز دارد تا روسیه مجبور شود نفت و گاز را با قیمت کمتری بفروشد. روسیه همچنین تهدید کرده است که اگر این کار توسط کشورهای غربی انجام شود، صادرات گاز از روسیه به صفر خواهد رسید.

وی تصریح کرد که کشورهای اروپایی از این طرح خارج شده اند و روسیه نیز نشان داده که در اجرای طرح تحریم انرژی اروپا جدی است. وی ابراز داشت: اگر روسیه بخواهد صادرات گاز را به صفر برساند، بحرانی پیش خواهد آمد که اروپا قادر به کنترل آن نخواهد بود.

مرادی افزود: این نشان می دهد که غربی ها به خوبی خطر را احساس می کنند و می دانند که بحران انرژی در فصل زمستان جدی است.

وی با بیان اینکه تاریخ نشان داده است که هر کشوری که با روسیه وارد جنگ شد و جنگ به فصل سرد کشیده شد در میدان روسیه پیروز شد، گفت: این بار نیز از این قاعده مستثنی نبوده و روسیه نیز به دنبال پایان دادن به جنگ است. از نظر آب و هوا آن را به فصل سرد برسانید.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ایران دارای بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان است، اظهار داشت: ایران منبع انرژی بی نظیری برای کل جهان به ویژه کشورهای اروپایی است و ایران به طعنه و به صراحت اعلام کرد که می تواند بخشی از انرژی را تامین کند. اگر کشورهای غربی و اروپایی به تعهدات خود پایبند بوده و اقدام واقعی برای رفع تحریم ها انجام دهند، اروپا انرژی مورد نیاز کشورها را تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه انرژی اهرم قدرتمندی در دست ایران است که می تواند از این اهرم در مذاکرات نیز استفاده کند، تصریح کرد: اگرچه کشورهای غربی تلاش می کنند نشان دهند ایران نمی تواند از این اهرم استفاده کند و نیازی به انرژی ندارند. ایران به آنها نیازی ندارد، بنابراین ایران با حفظ خطوط قرمز تعریف شده و دیپلماسی فعال به این مذاکرات ادامه می دهد.

وی تصریح کرد: در صورت ادامه این روند کشورهای غربی باید تسلیم ایران شوند و امتیازات زیادی به ایران خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید