از احیای محله اصیل و مذهبی هرندی تا بازآفرینی هویت معتادان و فروشندگان مواد مخدر.

ساعت: 16:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791607

محله هرندی، محله ای اصیل و مذهبی که این روزها به دلیل ناامنی و حضور معتادان و فروشندگان مواد مخدر به محله ای ناامن و محروم تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تهران پرس; محله هرندی یا دروازه معروف غار یکی از مناطق اصیل مذهبی و انقلابی پایتخت است که شهدای بزرگواری چون شهید هرندی، حاج طیب، رضایی و دانشمندان بزرگی چون رجبعلی نکوگویان و ده ها شخصیت ارزشمند دیگر در آن به دنیا آمدند. و زندگی کرد.

این محله به دلیل قرار گرفتن در حاشیه بازارهای تهران به محلی برای کارگروه های فاحشه خانه ها و گروه های مهاجر تبدیل شده است. سخت شد.

متأسفانه تنها یک تصویر از این منطقه اصلی باقی مانده است و حدود یک ماه پیش خبری مبنی بر افزایش گسترده حضور مهاجران در محله و فرار سالمندان از محله هرندی منتشر شد.

60 درصد باشندگان ولسوالی هرندی را مهاجران غیرایرانی تشکیل می دهند که به گفته مردم این ولسوالی در سه ماهه اخیر و مستقیماً از شهرهای همجوار مانند کابل، هرات و قندهار با آدرس محله و کوچه هرندی افزایش چشمگیری داشته است. محله ها بیا آنجا!

تنها مشکل محله هرندی عدم حضور مهاجران است چرا که «امنیت» یکی از دغدغه های اصلی ساکنان این محله است.

سفر سرزده رئیس جمهور به هرندی

در خصوص حل و فصل منطقه هرندی تاکنون مسئولان و سیاسیون وعده های زیادی داده اند و در ماه های اخیر برنامه های متعددی از سوی مسئولان برای پاکسازی منطقه هرندی انجام شده است که با حضور سرزده آیت الله رئیسی در محله افتتاح شد. در دل اهالی محله هرندی امیدی برای بازگرداندن هویت محل سکونتشان پدید آمد.

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی صبح روز جمعه 13 آذرماه سال جاری در محله هرندی حضور یافت و از مناطق مختلف این محله بازدید و وضعیت آن را از نزدیک مشاهده کرد.

رئیس جمهور در این بازدید به اقدامات ارزنده بسیج در امر رسیدگی به فقرا و محرومان اشاره کرد و استفاده از ظرفیت بسیج را برای ترمیم و بهبود وضعیت در این مرحله ضروری دانست.

سپاه و بسیج برای هرندی کار می کنند

به گفته سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) چند محله آسیب دیده در تهران داریم. بسیج به تازگی پایگاهی را برای شش محله آسیب دیده در تهران راه اندازی کرده و قرار است اولین عملیات مشترک را در اقصی نقاط منطقه هرندی به ویژه با گروه های جهادی آغاز کند.

به گفته سردار حسن زاده، در منطقه شهید هرندی با کمک خیران، گروه های جهادی و مردم اتفاقات خوبی رخ داده است اما در سطح محلات اسلامی و سرمایه های نظام اسلامی هنوز انتظارات ما برآورده نشده است و باید اقدامات جهادی را در این محله انجام دهید.

وی تصریح کرد: نتایج این بررسی ها اولاً ایجاد تمرکز در محله با تشکیل قرارگاه شهید اسدالهی به صورت شبانه روزی و دوم هماهنگی و تمرکز و هم افزایی مؤثر بین همه دستگاه ها و نهادها برای دستیابی به بهترین بازدهی است. .

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران با تاکید بر توجه به سه پارامتر «یادگیری»، «تداوم» و «تمرکز» در تمامی فعالیت ها گفت: پیش بینی می شود این سه ماهه در سه ماه به نقطه مطلوب برسد. سال ها ..

شهردار نیز در منطقه هرندی کار می کند

علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به ایجاد پایگاه اجتماعی گفت: در کنار همه مجموعه ها، شهرداری تهران مسئولیت اجتماعی خود را بر عهده گرفته است. شهرداری تهران برخلاف گذشته اقداماتی را برای بهبود شرایط موجود انجام داده است تا چهره شهر تهران با همکاری همه دستگاه ها تغییر کند. یعنی کودک کار معتاد به مواد مخدر و … در یک برنامه زمان بندی مشخص و مرحله ای ساماندهی می شود.

شهردار تهران با اشاره به ساماندهی کودکان تحت تکفل و کار گفت: در نظر داریم با این مصدومان، خانواده و اطرافیانشان سفری طولانی داشته باشیم و با شناخت هویتی که در حال ساخته شدن است، آنها را بازسازی کنند. به خانواده و جامعه خود خواهند بود و خواهند بود.

وی تاکید کرد که نحوه ارائه خدمات در تهران در حال تغییر است. وی گفت: امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها و نهادها شرایط به سمتی پیش برود که خدمات شایسته ای به ارکان نیازمند خدمت ارائه شود. بازسازی هویت ولسوالی هرندی و افرای آسیب دیده در این محل طی یک پروسه سه تا چهار ساله انجام می شود، اما آغاز این زمان در ماه های آینده نمایان می شود.

گفتنی است، سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با بیان اینکه محور عمل در محله های شوشا، مولوی و هرندی از دو سال پیش آغاز شد، اظهار داشت: این محور در محله های شوشا، مولوی و هرندی آغاز شد.


پلیس به دنبال پاکسازی کامل محله هرندی است

این مقام انتظامی با اشاره به برنامه ریزی بسیج، سپاه و شهرداری تهران برای ساماندهی منطقه هرندی، گفت: این برنامه ها عمدتاً شامل مباحث فرهنگی است که به دنبال پاکسازی محلات و ترویج فرهنگ است. عملکرد این دستگاه ها با عملکرد پلیس متفاوت است.

سردار رحیمی گفت: پلیس وظیفه جمع آوری معتادان متجاهر و قاچاقچیان مواد مخدر را بر عهده دارد. پلیس همچنین باید خانه هایی را که به عنوان مراکز مواد مخدر معروف به پلاک قرمز شناسایی شده اند شناسایی کند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به مرکز توانبخشی پلیس گفت: این مرکز با ظرفیت 800 نفر حدود دو سال است که فعالیت می کند و در نظر داریم ظرفیت آن را به 2 هزار نفر برسانیم. در ابعاد مختلف درصدد پاکسازی کامل منطقه هرندی، شوسه و مولوی و وجود معتادان و فروشندگان مواد مخدر هستیم.

علیرغم سفر رئیس جمهور به منطقه هرندی و اظهارات مسئولان کشوری، برای احیای این محله باید منتظر خبرهای خوشی برای اهالی ولسوالی هرندی باشیم و این نشان دهنده توجه مسئولان به ترمیم خسارات است. این محله ها یافت می شود.

امیدواریم با کمک مردم و همت مسئولین منطقه هرندی، شوش و مولوی که از فقیرترین محلات پایتخت هستند، خود را دوباره شناسایی کنند و به عنوان محله های تراز انقلاب شناخته شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید