از امروز جمع آوری لوازم یدکی بدون شناسه آغاز شده است


ساعت: 17:31
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888299

تا امروز 24 مردادماه 53 قطعه قطعه خودرو با درج کد شناسایی و رهگیری الزامی شد. در صورت درج نشدن کد شناسایی و رهگیری، این کالاها جزء کالاهای غیرمجاز محسوب و از بازار جمع آوری می شود. این پروژه از امروز آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز جمع آوری لوازم یدکی بدون شناسنامه آغاز شده است.

امید کلیباف سخنگوی وزارت حراست در این خصوص می گوید: از امروز ۲۴ مردادماه، در صورتی که پس از تاریخ تعیین شده بازرسان، امکان ثبت شناسه کالا و کد رهگیری پنجاه و سه قلم لوازم یدکی پایان یابد. قطعات یدکی موجود در طرح را بدون شناسایی در سطح تحویل پیدا می کند، ببینید طبق قانون این کالا قاچاق محسوب می شود و نسبت به جمع آوری آن اقدام می شود.

همچنین دبیر انجمن صنایع لنت، ترمز و کلاچ اقداماتی برای شناسایی لوازم یدکی خودرو انجام شده و تمامی تولیدکنندگان کد شناسایی و کد رهگیری را از سامانه جامع معاملات دریافت و بر روی کالا نصب می کنند.

مدیرکل نگهداری و خدمات فنی و مهندسی وزارت حراست نیز در این باره گفت: تاکنون 230 میلیون لوازم یدکی خودرو با شناسه رهگیری وارد شده است.

به گزارش فارس، می توان با استفاده از کد شناسایی از اصالت لوازم یدکی خودرو در سامانه جامع تجارت مطلع شد.

به گفته سخنگوی وزارت امنیت، 30 درصد ارزش بازار لوازم یدکی 13 میلیارد دلار، کالاهای قاچاق و محصولات بی کیفیت است که 3 میلیارد دلار قاچاق و یک میلیارد دلار غیرقانونی است. -تولید استاندارد به ترتیب

وی افزود: یکی از اولویت های وزارت حراست در دولت سیزدهم ساماندهی بازار لوازم یدکی است که پس از ماه ها جلسات هماهنگی با بیش از یازده دستگاه دولتی و اتحادیه ها و سازمان های خصوصی، در گام اول پنجاه سه قلم لوازم یدکی که 80 درصد مصرف بازار را به خود اختصاص می دهند از جمله از 24 مرداد ماه ملزم به درج شناسه و کد رهگیری هستند.

به گفته سخنگوی وزارت امنیت، باتری و کمک فنر نیز در شناسه محصول و کد رهگیری درج شده است.

قالیباف گام دوم ساماندهی بازار لوازم یدکی را شامل 150 قلم کالا عنوان کرد که پس از اتمام گام اول آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید