از اواسط نوروز شروع می کنیم/ با 7 اردوی 15 روزه به مسابقات جهانی والیبال می رویم.

ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 1301/10/30
کد خبر: 1923377

فرصت سرمربیگری تیم والیبال جوانان به بازیکنان محدود است

سرمربی تیم والیبال نوجوانان گفت: اردوهای خود را از اواسط نوروز آغاز می کنیم و بازیکنانی که قبلاً اردوهای ما را از دست داده اند شانس مجدد حضور در تیم ملی را پیدا می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال قهرمانی زیر 21 سال جهان 2023 از 16 تا 25 تیرماه سال آینده در منامه بحرین برگزار می شود. رضا مومنی مقدم سرمربی تیم والیبال جوانان ایران گفت: منتظر اعلام زمان برگزاری مسابقات بودیم. البته بعد از پایان سال و بازی های لیگ برتر زمان زیادی نداریم و باید از اواسط تعطیلات نوروزی تمرینات خود را آغاز کنیم. با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم احتمالا 7 اردوی 15 روزه خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه جام جهانی زیر 21 سال مردان از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: تمرینات تدارکاتی و دیدارهای تدارکاتی جزو برنامه های تیم ملی جوانان است و با توجه به اینکه بازیکنان در اردوهای آسیایی در سطح فنی هستند، وجود ندارد. نیاز به بررسی تکنیک ها و فقط تاکتیک ها و برگزاری جلسات تدارکاتی است. به همین دلیل باید تا حد امکان دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم تا بازیکنان هماهنگی بیشتری داشته باشند و با آمادگی تاکتیکی خوبی وارد این رقابت های جهانی شوند.

مومنی محمد حضور چند بازیکن جوان در تیم ملی بزرگسالان و در اردوهای تدارکاتی این تیم را یکی از چالش های کار خود دانست و افزود: به دلیل اینکه اعضای تیم والیبال جوانان توانایی حضور در گروه بزرگسالان را دارند. و تعدادی از آنها به اردوهای تیم ملی می روند و بزرگسالان دعوت می شوند. امیدوارم با همکاری دوست خوبم بهروز عطایی و همکاری هایی که وجود دارد، هر دو تیم در بهترین شرایط از حضور بازیکنان بهره ببرند.

وی درباره حریفان جام جهانی زیر 21 سال والیبال مردان گفت: حریفان قدرتمندی داریم و دیدارهای آسانی نخواهیم داشت. تیم های ایتالیا، لهستان، بلغارستان و برزیل قوی هستند. لهستان قهرمانی نوجوانان و تیم ایتالیا قهرمان اروپا شدند. بلغارستان از حضور بازیکنان برجسته ای مانند نیکولاف که در تیم های بزرگسالان بازی می کنند سود می برد. تلاش می کنیم در این مسابقات بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم و این نیاز به کار تیمی خوب و بهترین فرم آمادگی دارد.

سرمربی تیم والیبال جوانان کشورمان گفت: حدود 25 نفر به اردوهای نوجوانان که در این مدت صعود کرده اند دعوت می شوند، شانس جدیدی برای حضور در تیم ملی خواهند داشت و دوباره از آنها تست خواهیم گرفت، انتخاب کنید. بهترین بازیکنان این رقابت سالم و رفتن به مسابقات. هدف ما حضور در جام جهانی بحرین با بهترین تیم و بهترین بازیکنان از نظر روحی، تاکتیکی و فنی و البته اخلاقی است. اخلاق مهمترین عامل در تیم والیبال جوانان است.

دیدگاهتان را بنویسید