از اواسط هفته در برخی استان ها بارندگی و یخبندان و یخبندان آغاز می شود/ آسمان بیشتر نقاط کشور در اواخر هفته آفتابی است.

ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784245

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از آغاز بارش برف، باران، سرما و یخبندان در برخی استان ها از اواسط هفته خبر داد و اعلام کرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در اکثر نقاط افت محسوس دما خواهیم داشت. کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس گزارش هواشناسی؛ آسمان امروز و فردا در اکثر نقاط کشور جوی پایدار و آرام دارد که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک باعث افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا می شود و فردا علاوه بر این شهرها در مشهد باعث افزایش آلاینده ها می شود و جو قابل پیش بینی است.

از بعدازظهر فردا رگبار و گاهی همراه با وزش باد در نیمه غربی کشور و در رشته کوه های زاگرس و در برخی نقاط استان های کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان و لرستان پیش بینی می شود.

سه شنبه هفته جاری با ورود سامانه بارشی به کشور، در استان های ساحلی دریای خزر، شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز و زاگرس مرکزی، بارش باران، وزش باد شدید موقت و بارش برف در سرما و نواحی مرتفع ظاهر خواهد شد. پدر

روز سه‌شنبه در استان‌های اصفهان و برخی مناطق یزد، شمال شرق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی، اردبیل، برخی مناطق آذربایجان شرقی گاهی بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در روز چهارشنبه در مرکز، شرق، شمال شرق، شرق سواحل خزر و زاگرس مرکزی شامل چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان و غرب و جنوب غرب اصفهان فعالیت بارندگی مشاهده شد.

سامانه بارشی تا پایان روز چهارشنبه به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می شود و روز پنجشنبه برای اکثر نقاط کشور هوای آرام و آفتابی پیش بینی می شود.

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا در دریای خزر 5 تا 10 درجه و در استان اردبیل بین 6 تا 12 درجه کاهش می یابد. در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش محسوس دما در دامنه های جنوبی البرز بین 4 تا 8 درجه و شمال شرق حدود 5 تا 12 درجه خواهد بود.

خلیج فارس و تنگه هرمز امروز و پیش از ظهر دوشنبه و دریای خزر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری طوفانی است.

آسمان تهران امروز صاف و آفتابی همراه با غبار محلی و بیشترین و کمترین دما در پایتخت 15 و 7 درجه پیش بینی می شود.

آسمان استان تهران طی سه روز آینده صاف تا نیمه ابری و از روز سه شنبه به طور میانگین 4 تا 7 درجه کاهش می یابد که در نواحی شمالی یخبندان در شب پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید