از اول اسفندماه دستور انتصاب معلمان حق التدریس صادر می شود

از اول اسفندماه دستور انتصاب معلمان حق التدریس صادر می شود

روز جدید : پروانه کار 36 هزار معلم اخذ شده و حکم استخدامی آنها از اول اسفند ماه جاری اجرایی می شود.

وضعیت معلمان با تصویب مجلس شورای اسلامی تغییر کرد که در مرحله اول 25 هزار و 497 نفر و در مرحله دوم 30 هزار نفر تغییر کردند که این کار انجام نشده و در مقابل مجلس به احکام اعتراض دارند.

سید محمد مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزشی و پژوهشی مجلس درباره تاخیر در صدور حکم کار معلمان گفت: به دلیل کمبود ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان، این معلمان در چند مرحله پذیرش شدند و مرحله دوم نیز انجام شد. بعد از مرحله اول مرحله سوم در شرف انتصاب است که هنوز وضعیت مشخصی ندارند و با گذشت چهار ماه از پایان دوره هنوز تصمیم نگرفته اند و قرار است به زودی حکم کار برای آنها صادر شود. مانند گروه های قبلی امکان پذیر است.

عباس نجار، رئیس مرکز برنامه ریزی و امور اداری منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت: سال گذشته 55 هزار نفر را در دو مرحله استخدام کردیم و با تلاش همکاران و هماهنگی با سازمان های ذیربط اقدام به استخدام کردیم. 36000 نفر پروانه کار دریافت کردند.» به منظور تعیین تکلیف اساتید قانونمندی که در دانشگاه فرهنگیان ابلاغ، انتخاب و آموزش دیده اند، مجوز کار با تأییدیه صادر می شود و حکم استخدامی آنها تا اول 2017 اجرا می شود. مارس.

تغییر وضعیت 65 هزار معلم قرآن و زندانی مهرآفرین

نجار گفت: خوشبختانه این افراد تا پایان بهمن شهریه و عیدی خود را دریافت کرده اند. 5 هزار معلم قرآن و نزدیک به 60 هزار نفر از مشمولان طرح مهرآفرین در سال 1401 به کارگر قراردادی تبدیل می شوند.

وی همچنین با اشاره به چالش ارائه آمارهای نادرست در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هدف ما حل این مشکل بود، وضعیت آمار اکنون مشخص است چرا که اساس همه چیز آمار دقیق است.

رئیس مرکز برنامه ریزی و امور اداری منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند جمعیت دانش آموزی گفت: بررسی 10 ساله نشان می دهد که در برخی استان ها با افزایش جمعیت دانش آموزی نیازمند «جمعیت ویژه» مواجه هستیم. رشد تا سال 1405 است و پس از آن کاهش خواهد یافت، اما این روند برای همه استان ها یکسان نیست و کلاس های درس مورد نیاز به نسبت این جمعیت پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید